جنگل‌های ۳ شهر لرستان در آتش می‌سوزند-راهبرد معاصر

جنگل‌های ۳ شهر لرستان در آتش می‌سوزند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آتش‌سوزی روزانه و همزمان در جنگل‌های برخی از شهرستان‌های این استان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 31
کد خبر: ۲۵۵۹۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، حسین میرزایی با اشاره به آتش‌سوزی ادامه‌دار در جنگل‌های لرستان، گفت: مراتع و جنگل‌های این استان همزمان و به‌صورت روزانه دچار حریق شده‌است.

او با بیان آتش‌سوزی روز گذشته در ماتع کوه ورزد در دلفان اضافه کرد: حریق نیز امروز در جنگل‌های کوهدشت، خرم‌آباد و چگنی به‌صورت همزمان رخ داده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: جنگل‌های سفیدکوه خرم‌آباد سه شبانه‌روز متوالی در آتش سوخت و این حریق توسط نیرو‌های منابع طبیعی و امدادی مهار شد، امّا آتش در جنگل‌های سفیدکوه پس از هر بار مهار دوباره شعله‌ور می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه علّت آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان، عمدی است، اعلام کرد: میزان وسعت دچار حریق پس از ارزیابی کارشناسان اعلام می‌شود.

حدود ۱۸ هزار هکتار جنگل زاگرس با ۷۹۰ فقره حریق از ابتدای فصل خشک تا یکم مردادماه ۱۴۰۳ دچار آتش‌سوزی شده است که این آمار نسبت به سال گذشته ۴۲۲ درصد افزایش یافته است.

یک هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان در سال ۱۴۰۲ دچار آتش‌سوزی شد که این آمار به ۳ هزار و ۸۰ هکتار در امسال افزایش پیدا کرده و ۲۵۵ درصد آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان نسبت به سال گذشته افزایش یافت. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار