هشدار عربستان به حجاج: اتراق کردن در خیابان‌ها ممنوع است نتیجه پژوهش‌های جدید: ماه قبلا یک سرزمین آتشفشانی بوده است آموزش و پرورش: تاثیر سوابق تحصیلی برای تمام کنکوری‌ها ۶۰ درصد است ۱۲ میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج، مجرد هستند هشدار ورود موج جدید گرمای ناهنجار به کشور؛ دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد؟ تغییر در نحوه استفاده از سامانه‌های نسخه‌نویسی برای پزشکان بازگشت مدیرعامل سابق پدیده شاندیز به زندان حکم عاملان سرقت مرگبار از دانشجوی دانشگاه تهران تایید شد/ قصاص و ۲۵ سال زندان گرد و غبار مدارس استان زنجان را غیرحضوری کرد تعطیلی امتحانات مدارس خوزستان به دلیل طوفان گرد و خاک وضعیت بحرانی کیفیت هوا در قصرشیرین وزیر بهداشت دستور تجهیز ۶ هزار تخت بیمارستانی را صادر کرد سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: تحریف نام خلیج فارس در گوگل مپ را پیگیری حقوقی می‌کنیم وزش باد شدید و رگبار در تهران؛ هشدار زرد هواشناسی صادر شد این اکتشاف آینده مهاجرت به مریخ را تغییر خواهد داد

تدوین ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش

جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در آن بر توسعه مهارت‌آموزی و تربیت معلم به عنوان 2 اولویت اساسی تأکید شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 27
کد خبر: ۲۱۵۵۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در آن بر توسعه مهارت‌آموزی و تربیت معلم به عنوان 2 اولویت اساسی تأکید شد.

 

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با اشاره به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر لزوم آسیب شناسی این موضوع تأکید کرد و وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد برنامه‌ای عملیاتی و زمانبندی شده برای اجرای این سند تحول تدوین و ارائه کند.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند کمیته و دبیرخانه‌ای چابک است که بر ترسیم نقشه راه متمرکز شود، افزود: این کمیته باید اولویت‌ها و وظایف هر یک از دستگاه‌ها را به طور دقیق مشخص کند؛ چرا که اجرای سند تحول موضوعی فرادستگاهی است و نقش و تکلیف هر دستگاه باید کاملاً مشخص باشد.

 

وی بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور تأکید کرد و ادامه داد: اینکه بتوانیم بدون تحول در آموزش و پرورش، کشور را توسعه دهیم، تصوری نادرست است چراکه موتور محرک و پیشران پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

 

مخبر ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش این دستگاه اجرایی در پیشرفت کشور تأکید داشته‌اند به این خاطر است که ایشان به درستی نقطه آغازین پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تحول در آموزش و پرورش می‌دانند.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین در ابتدای جلسه با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هرگاه که تفکر و روحیه بسیجی در کاری حاکم شده، شاهد تحقق اهداف بوده‌ایم و امروز توفیقات جریان مقاومت چه در حوزه نظامی و چه در بخش اقتصادی و فرهنگی نیز مرهون فرهنگ و روحیه بسیج است که ریشه و سرچشمه این فرهنگ از دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نیز هر کدام در سخنانی تربیت معلم را به عنوان قلب آموزش و پرورش دانستند و بر اهمیت توسعه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم به عنوان مهمترین اولویت در تحول بخشی به آموزش و پرورش تأکید کردند.

 

در این جلسه که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشت، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از جلسات برگزار شده برای احصای راهکارهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: این سند شامل ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار است و امروز این سند به سامانه‌ای تبدیل شده که لازمه تصویب هر اقدام و برنامه در آموزش و پرورش این است که با این سامانه مطابقت داشته باشد.

 

وی همچنین گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و افزود: ۷ پروژه ملی در جهت اجرای سند تحول تدوین شده است که عبارتند از مهارت آموزی، تربیت معلم، اوقات فراغت، فضا و تجهیزات تربیتی، انسداد مبادی بیسوادی، گفتمان سازی سند تحول و استقرار نظام سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش عمومی کشور.

 

در ادامه این جلسه گزارشی از برنامه و آیین‌نامه اجرایی پروژه ملی مهارت‌آموزی ارائه و توضیحاتی در خصوص تعداد و سهم هنرجویان فنی ‌وحرفه‌ای و کاردانش از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۱ مطرح و اعلام شد که در این دولت رشد آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از رشد مطلوبی برخوردار بوده و تعداد هنرجویان هنرستان ها از ۶۰۰ هزار نفر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف برای اجرای این سند، مقرر شد وزیر آموزش و پرورش برنامه اجرایی پروژه ملی مهارت‌آموزی را در جلسه هیأت وزیران جهت تصویب نهایی ارائه کند./ فارس

ارسال نظر