صلیب سرخ خواستار کمک فوری به غزه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

صلیب سرخ خواستار کمک فوری به غزه شد

سخنگوی صلیب سرخ در نوار غزه بامداد چهارشنبه گفت که این سازمان نتوانسته به شمال این باریکه کمک‌رسانی کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 29
کد خبر: ۲۱۵۹۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی صلیب سرخ در نوار غزه بامداد چهارشنبه گفت: «نتوانستیم به شمال نوار غزه کمک کنیم».

 

وی در گفتگو با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «ما طرف قرارداد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس نبودیم».

 

این مقام صلیب سرخ همچنین افزود: «نیاز فوری به ادامه جریان کمک به نوار غزه وجود دارد».

 

از سوی دیگر، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به احتمال مرگ شمار زیادی از ساکنان نوار غزه در نتیجه بیماری، وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه را فاجعه‌بار خواند.

 

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از یک ماه و نیم به طول انجامید، بیمارستانها و مراکز درمانی این منطقه را هدف قرار داد که باعث شده است بیشتر این مراکز از مدار فعالیت خارج شوند.

 

صهیونیستها در بیمارستانهای المعمدانی و الشفا جنایاتی را مرتکب شدند که در پی آن، هزاران غیر نظامی به شهادت رسیدند. ساکنان نوار غزه به گمان اینکه بیمارستانها هدف قرار نخواهد گرفت، در آن مستقر شده بودند.

 

هریس در پایان وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه را فاجعه‌بار خواند. نظامیان صهیونیست پنجشنبه گذشته، محمد ابوسلمیه رئیس این بیمارستان را به همراه چند پزشک دیگر بازداشت کردند.

 

در حال حاضر، آتش‌بس درغزه برقرار است؛ هر چند رژیم صهیونیستی این توافق را نقض می‌کند، و اجازه نمی‌دهد که سوخت وارد شمال نوار غزه شود. جنبش حماس هم امروز خبر داد که در تلاش هستند آتش‌بس را دو روز دیگر تمدید کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده