پیش‌بینی وضعیت بارش‌ها در زمستان از سوی هواشناسی-راهبرد معاصر

پیش‌بینی وضعیت بارش‌ها در زمستان از سوی هواشناسی

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های نرمال در زمستان امسال، گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌های شرق کشور بالاتر از نرمال باشد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۷۹۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛احد وظیفه درباره پیش‌بینی بارش‌های دیماه در کشور، اظهار کرد: به‌صورت مشخص اکثر مدل‌های عددی برای دیماه و بهمن امسال اجرا شده نشان می‌دهد شرایط زمستانه بارش‌ها تقریباً نرمال خواهد بود.

 

وی ادامه داد: البته هیچ قطعیتی در این پیش‌بینی نیست،‌ اما مطابق پیش‌بینی عددی شاید دچار بارش‌ها تغییراتی شود که آنهم به دلیل پدیده‌هایی است که در بازه فصلی قابل پیش‌بینی نیست. انشالله شرایط بارش‌ها خوب خواهد بود.

 

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی تاکید کرد: غالب مدل‌های عددی که برای دسامبر و فوریه اجرا شده،‌شرایط را برای اکثر مناطق کشور به‌خصوص غرب نرمال و برای مناطق شرقی کشور فراتر نرمال پیش‌بینی شده است.

 

وظیفه گفت: امیدواریم خروجی‌ مدل‌های عددی به واقعیت بپیوندد و شرایط خوبی را در بارش‌ها تجربه کنیم. دو سه سال گذشته در کشور به ویژه در شرق کم‌بارشی داشته‌ایم و این کم‌بارشی از مرحله کشاورزی هیدرولوژی خارج شده است.

 

وی بیان کرد: بارندگی خوب مناطق شرقی کشور امسال می‌تواند مقداری از کم‌بارشی را جبران کند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار