جزئیات هشتمین نشست عالی‌رتبه ایران و ترکیه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جزئیات هشتمین نشست عالی‌رتبه ایران و ترکیه

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در گفت و گویی تلفنی درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای به‌ویژه تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی تبادل نظر و رایزنی کردند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 12
کد خبر: ۲۱۸۰۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیر عبداللهیان در این تماس بر اهمیت تعمیق و توسعه بیش از پیش روابط فیمابین ایران و ترکیه و نیز اهمیت دیدار آتی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران، پشتیبانی تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی را موجب ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه و کرانه غربی فلسطین دانست و بر لزوم تلاش حداکثری برای توقف این جنایات و توقف نسل کشی در باریکه غزه از طریق ابتکار عمل‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک و همچنین امدادرسانی فوری به فلسطینیان و تسکین آلام آنان تاکید کرد.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز با اشاره به برگزاری هشتمین نشست عالیرتبه میان ایران و ترکیه در آینده‌ای نزدیک و با تقدیر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان به منظور برقراری آتش بس در جنگ علیه غزه، فلسطین را موضوع محوری کنونی جهان اسلام برشمرد.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین بر لزوم تداوم و توسعه رایزنی‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش بس و توقف جنگ در غزه تاکید کردند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار