انهدام تانک‌های اشغالگران در غزه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انهدام تانک‌های اشغالگران در غزه

شاخه‌های نظامی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، گفتند که تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان تهاجم زمینی به نوار غزه با موشک‌های دوش‌پرتاب هدف قرار دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 13
کد خبر: ۲۱۸۳۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، رزمندگان مقاومت فلسطین امروز (چهارشنبه) از انهدام تعدادی از تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تهاجم زمینی به نوار غزه خبر دادند.

 

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش مقاومت جهاد اسلامی در بیانیه‌ای گفت: «مجاهدین ما در محله الزیتون در شرق غزه با سربازان دشمن درگیر شدند و دو خودروی نظامی را با موشک‌های دوش‌پرتاب هدف قرار دادند».

 

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، سرایا القدس ادامه داد: «۳ خودروی نظامی و یک نفربر صهیونیست‌ها را با موشک‌های دوش‌پرتاب و دستگاه‌های انفجاری در اردوگاه جبالیا و منطقه التوام در شمال غزه هدف قرار دادیم».

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «[رزمندگان سرایا القدس] محل تجمع نظامیان اشغالگر در مجاورت منطقه المحطه و تقاطع‌ها در خان‌یونس را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند».

 

طبق این گزارش، شاخه نظامی جهاد اسلامی همچنین افزود: «مجاهدین ما از فاصله صفر با یک یگان رژیم صهیونیستی درگیر شدند و اعضای آن در محله الشجاعیه در شرق غزه کشته و زخمی شدند».

 

از سوی دیگر، «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز خبر داد که ۷ تانک و ۲ نفربر ارتش اشغالگران را با موشک‌های دوش‌پرتاب «یاسین ۱۰۵»، بمب‌های «شواظ» و عملیات چریکی در شرق و شمال خانیونس منهدم کرده است.

 

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، کتائب القسام همچنین گفت که پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در شهرک «رعیم» نزدیک نوار غزه را با رگبار موشک هدف قرار داده است.

 

همزمان شبکه «المیادین» هم گزارش داد که رزمندگان مقاومت فلسطین، در محورهای «الفالوجا» و «الفاخوره» در نزدیک سواحل غزه، تانک‌های رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

 

پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اذعان کرده بود که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۰ نظامی صهیونیست در غزه به هلاکت رسیده و ۶ نفر دیگر از آنها مجروح شدند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده