تشدید نبرد در شرق و غرب شهر غزه ؛ هلاکت دست‌کم 10 نظامی اسرائیلی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تشدید نبرد در شرق و غرب شهر غزه ؛ هلاکت دست‌کم 10 نظامی اسرائیلی

نبرد شدید در شرق و غرب شهر غزه، امروز پنجشنبه برای چندمین روز متوالی ادامه دارد و گزارش‌های حماس حاکی از هلاکت دست‌کم 10 نظامی اسرائیلی و انهدام 9 جنگ افزار اشغالگران است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 14
کد خبر: ۲۱۸۵۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ رزمندگان کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، امروز (پنجشنبه، ۱۴ دسامبر)، طی بیانیه‌ای با اشاره به تداوم نبرد شدید با اشغالگران صهیونیست در منطقه الشجاعیه در شرق غزه، اعلام کردند که نیروهای پیاده اسرائیلی را به‌وسیله تله‌های انفجاری هدف قرار داده‌ند که طی این عملیات حداقل ۱۰ نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

 

در پی تشدید رویارویی نیروهای مقاومت با اشغالگران در منطقه الشجاعیه، پس از گذشت چندین روز متوالی، روزنامه معاریف نوشت که تعداد راکت‌هایی که نیروهای حماس به سمت خودروهای نظامی و تانک‌های اسرائیلی در شجاعیه شلیک کرده‌اند، غیر قابل شمارش است.

 

کتائب القسام امروز همچنین از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوای اسرائیلی در محله الزیتون در شرق غزه با راکت یاسین ۱۰۵ و انهدام آن خبر داد.

 

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که در غرب شهر غزه نیز، ۴ تانک مرکاوا و ۴ نفربر اسرائیلی را در منطقه الشیخ رضوان به‌وسیله راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

 

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته ادعا کرد: تیپ گولانی از چند روز قبل، در حال نبرد سنگین در شجاعیه در شرق شهر غزه است. نبرد در شجاعیه بسیار پیچیده است. علت آن هم زیرساختهای شهری و شبکه گسترده‌ای از تونلهاست.

 

ارتش رژیم صهیونیستی که روز گذشته کشته شدن ۱۰ نظامی خود از جمله چند افسر اسرائیلی را با وجود اتخاذ سیاست اعلام قطره‌چکانی شمار تلفات، اعتراف کرده بود، امروز نیز کشته شدن سرگرد ذخیره «الیشا لونسترن» (۳۸ ساله) در جنوب نوار غزه را تایید و اعلام کرد که وی در تیپ زرهی گردان ۸۱۰۴ خدمت می‌کرد./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده