اندر قرابت محمودها!-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

اندر قرابت محمودها!

صادقی‌ها و احمدی نژادها شاید در ظاهر رفتارهای سیاسی با یکدیگر متفاوت باشند، اما تطابق تاکتیک ها برای نیل به اهداف مدنظر از آن ها و نمونه های مشابه دیگر در سپهر سیاست، دوقلوی سیاسی ساخته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 26
کد خبر: ۲۱۹
به گزارش "راهبرد معاصر"؛ محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس در توئیتر خود نوشت: «هم در غوطه شرقی و هم در روهینگیا مسلمانان قتل عام می شوند، اما در رسانه های رسمی ما هیچ بازتابی ندارد! سیاست ما عین دیانتماست«.


صادقی که پیشتر نیز توئیت های جنجالیش حتی به عذرخواهی از آیت ا.. مکارم هم کشیده شده، این بار پس از دور زدن مفرحانه در حوزه های سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی سراغی هم از رسانه ها و البته سیاست های خارجی جمهوری اسلامی گرفته تا برای افکارعمومی مشخص نشود اساسا تخصص این نماینده مجلس در چه حوزه ای نمود عینی دارد.


شاید گاف او در نگارش این توئیت یکی از مصادیق عدم تخصص او در ورود به مباحثی ست که صرفا با تکنیک های ژورنالیستی قصد دارد افکارعمومی را در مسیر اهداف سیاسی خویش هدایت کند. او در این توئیت روهینگیا را اسم مکان ذکر کرده، درحالیکه روهینگیا نژاد مسلمانان مظلوم میانمار است که اتفاقا با چراغ سبز سوچی که در نقش عروسک خیمه شب بازی غربی ها در پی عملیاتی کردن دیکته آن هاست صورت می پذیرد.


اما نکته دیگری که در توئیت مذکور کاملا به چشم می خورد نوعی خشم پنهان از اقدامات ارتش سوریه علیه تروریست ها دیده می شود. در حالیکه گروه های تروریستی احرارالشام و جیش‌الاسلام به بدترین شکل ممکن مردم سوریه را قتل عام می کند، ارتش این کشور در حمایت از پایتخت کشور خود و مردمان سرزمین سوریه عملیات هایی را علیه این تروریست‌ها آغاز کرده است.


اینکه چرا دفاع ارتش سوریه از مردم خویش زمینه عصبانیت آقای نماینده را فراهم کرده کاملا مشخص نیست، اما هرچه که هست محمود صادقی ثابت کرده علاقه فراوانی به دیده شدن آن هم به هرقیمتی ست؛ شخصی که بیشترین نقدها را به احمدی نژاد دارد، این روزها خواسته یا ناخواسته پیرو رفتارهای رئیس جمهور سابقی ست که در مسیر دیده شدن حتی حاضرست حقایق را قربانی مطامع سیاسی خویش کند.


صادقی ها و احمدی نژادها شاید در ظاهر رفتارهای سیاسی با یکدیگر متفاوت باشند، اما تطابق تاکتیک ها برای نیل به اهداف مدنظر از آن ها و نمونه های مشابه دیگر در سپهر سیاست، دوقلوی سیاسی ساخته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده