تغییر مسیر ۴۶ کشتی در دریای سرخ پس از تهدیدات یمنی‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تغییر مسیر ۴۶ کشتی در دریای سرخ پس از تهدیدات یمنی‌ها

منابع عبری‌زبان از تغییر مسیر ۴۶ کشتی در دریای سرخ پس از تهدیدات نیروهای مسلح یمن خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد که در پی تهدیدات یمنی‌ها، ۴۶ کشتی به جای انتخاب دریای سرخ برای رسیدن به مقصد (رژیم صهیونیستی)، مسیر خود را به سمت جنوب آفریقا تغییر دادند و ۷۸ کشتی دیگر نیز منتظر رسیدن دستورات لازم هستند.

 

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نفتکش‌های شرکت کشتیرانی بلژیکی Euronav اعلام کردند به دنبال حملات یمنی‌ها به چند کشتی در دریای سرخ، تا اطلاع ثانوی از عبور از این منطقه اجتناب خواهند کرد.

 

نیروهای مسلح یمن (انصار الله) اعلام کرد: عملیات نظامی ویژه‌ای را علیه دو کشتی مرتبط با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام داده است.

 

ارتش یمن (انصار الله) در بیانیه‌ای عنوان کرد که به ممانعت از حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اسرائیلی از طریق دریای سرخ و عرب ادامه می‌دهد.

 

در خبری مرتبط، البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هشدار داد که اگر آمریکا به یمن حمله کند، از نظر نظامی و اخلاقی شکست خواهد خورد.

 

البخیتی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یمن، گزینه‌های دردناکی برای پاسخ به هرگونه تجاوز به یمن در اختیار دارند، گفت: ما فقط کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که یا اسرائیلی هستند یا به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار