پامپئو: ایران در حال پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پامپئو: ایران در حال پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود است

وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ممکن است ایران در حال پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود باشد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 10
کد خبر: ۲۱۹۱۸

به گزارش راهبرد معاصر ، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد و مدعی شد که احتمال دارد ایران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را پنهان کرده باشد.

 

پامپئو در توییتر نوشت: «عدم همکاری کامل رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این سؤال را به وجود می‌آورد که احتمال دارد این کشور فعالیت‌ها یا مواد هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای داشته باشد.»

 

وی ایران را به «دروغگویی» در گذشته متهم کرد و گفت واشنگتن اجازه نمی‌دهد ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.

اظهارات پامپئو در حالی مطرح می‌شود که «کورنل فروتا» مدیر کل موقت آژانس دیروز گفت اظهارات او مبنی بر لزوم همکاری «به هنگام و کامل ایران» به این معنا نیست که تهران تاکنون با آژانس همکاری نداشته است.

 

فروتا که این هفته به تهران سفر کرده بود، با تمجید از رویکرد ایران در گفت‌وگو با آژانس، گفت بحث‌های «پرمحتوایی» با مقام‌های ایرانی داشته است. 

 

پس از مرگ ناگهانی «یوکیا آمانو» مدیر کل فقید آژانس، آمریکا و رژیم صهیونیستی فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران را تشدید کرده‌اند و در تلاشند تا از خلأ به وجود آمده، برای بازگشایی پرونده ابعاد احتمالی نظامی سوءاستفاده کنند. در همین چارچوب، شب گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نمایش تلویزیونی تازه، ایران را به مخفی‌کاری در برنامه هسته‌ای متهم کرد.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده