چراغ سبز کابینه صهیونیستها به موساد برای پیشبرد پیشنهاد آتش‌بس قطر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چراغ سبز کابینه صهیونیستها به موساد برای پیشبرد پیشنهاد آتش‌بس قطر

کابینه نظامی رژیم صهیونیستی به موساد برای پیشبرد پیشنهاد قطر در مورد مذاکره با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی چراغ سبز نشان داده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 31
کد خبر: ۲۲۱۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند کابینه نظامی به موساد برای پیشبرد پیشنهاد قطر در مورد مذاکره با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی چراغ سبز نشان داد.

 

به گزارش شبکه عبری کان، این پیشنهاد مبتنی بر «آتش‌بس برای یک دوره چند هفته‌ای در ازای آزادی ده‌ها اسیر است، این در حالی است که حماس قبلاً بر آتش‌بس نهایی قبل از پیشبرد هر توافقی تأکید کرده بود. به گفته منابع اسرائیلی، ارتباطات بسیار پیشرفته است.

 

در همین زمینه، شبکه اسرائیلی «آی ۲۴ نیوز» گزارش داد که دیوید بارنیا، رئیس موساد دیروز پیام قطر را به کابینه نظامی اطلاع داده است که «حماس دیگر بر پایان جنگ به عنوان شرط تبادل اسرا تاکید ندارد».

 

بر اساس آنچه این شبکه به نقل از یک مقام آگاه از جزئیات این خبر گفت: «بحث بر روی یک معامله بشردوستانه متمرکز است، اما بهایی که اسرائیل برای روز‌های استراحت و آزادی زندانیان باید بپردازد «سنگین‌تر» خواهد بود.

 

در رابطه با ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، علی‌رغم اینکه برخی در داخل کابینه خواهان کاهش آن هستند، این امکان وجود ندارد. به‌ ویژه در شرایطی که گفته می‌شود آمریکا به اسرائیل هشدار داده در صورت کاهش کمک‌ها به غزه ایالات متحده از حمایت خود از اسرائیل دست خواهد کشید.

 

در همین حال، انتظار می‌رود کابینه نظامی فردا برای بحث در مورد "معامله زندانیان" و "مسأله روز از نو" در غزه تشکیل جلسه دهد و بنا به درخواست بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل این طرح گسترش یافته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده