رئیس موساد به تل‌آویو بازگشت-راهبرد معاصر

رئیس موساد به تل‌آویو بازگشت

رئیس موساد که با طرح جدید تل‌آویو برای مبادله اسرا به پاریس رفته بود، بعد از نشست با رئیس سیا و نخست وزیر قطر از موفقیت این مذاکرات و از سرگیری آن در آینده نزدیک خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۳۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه یدیعوت آحارانوت درگزارشی به نقل از مسئولین عالی‌رتبه این رژیم خبر داد، نشست پاریس به شدت موفقیت آمیز بوده است با این حال تاکید کردند هنوز روزنه‌ای واقعی برای تحقق یک توافق به وجود نیامده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، هنوز محل انجام مذاکرات اعلام نشده است، اما توافق و اجماعی در رابطه با یک مسئله به وجود آمده است که ما نیازمند تلاش مستمر و ۲۴ ساعته برای رسیدن به توافق هستیم.

در این نشست همچنین مقرر شد علاوه بر قطر مصر هم در مذاکرات نقش آفرینی خواهد کرد.

منابع مطلع از روند این نشست عصر شنبه اعلام کردند، جلسه برگزار شده در پاریس که دیدی برنیاع ساعاتی پیش از آن بازگشته است، به شدت موفقیت آمیز بوده است و نه تنها بر سر از سرگیری مذاکرات بلکه در رابطه با زمان آغاز این مذاکرات هم توافق شد که ظاهرا سه شنبه آینده است، اما هنوز مکان انجام مذاکرات مشخص نشده است.

این منابع اسرائیلی اعتراف کردند، تل‌آویو به این نتیجه رسیده است که رکود و جمود در مذاکرات به نفع ربوده شدگان نیست و ساعت شنی آنها در حال اتمام است، اما باید واقع گرا باشیم، هنوز روزنه واقعی در این امر به وجود نیامده است و فقط در مورد چارچوب‌های کلی که می‌توان با آن مذاکرات را شروع کرد توافق شده است.

در این بین اطلاعات ضد و نقیضی در رسانه‌های عبری زبان در مورد ابتکار جدید منتشر می‌شود، در حالی که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد، میانجی‌های مصری و قصری طرح جدیدی را برای مبادله اسرا ارائه کرده اند، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان خبر داد، این طرح جدید از سوی اسرائیل پیشنهاد شده و رئیس موساد آن را در اختیار مدیر سیا و نخست وزیر قطر قرار داده است.

به گفته این منبع، طرح جدید در بر گیرنده راه‌حل‌های قابل اجرا برای نکات مورد اختلاف در مذاکرات گشده است.

به گزارش کان: تمامی رهبران ساختار امنیتی: فرمانده ستاد کل ارتش، رئیس موساد، رئیس شاباک، وزیر جنگ و گانتس و آیزنکوت به عنوان وزرای کابینه جنگ از پیشبرد مذاکرات مبادله اسرا حمایت می‌کنند.

با این حال هاآرتص در گزارش خود به نقل از منابع آگاه خبر داد، تماس‌های هفته پیش رو در رابطه با پیشنهادی خواهد بود که اسرائیل با آن موافقت کرده، اما هنوز حماس نظر خود را در مورد آن اعلام نکرده است.

گفتی است باراک راپید خبرنگار صهیونیست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ادعا کرد، حماس در واکنش به این اخبار اعلام کرده است، بدون توقف جنگ خبری از آغاز مجدد مذاکرات نخواهد بود.

روتر نت هم به نقل از محمد المرداوی از رهبران حماس خبر داد: در رابطه با پایان جنگ توپ در زمین اسرائیل است، پایان کامل و دائم جنگ تنها راه رسیدن به توافق خواهد بود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده