به گزارش راهبرد معاصر؛ هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: پل بعثت در بزرگراه بعثت و در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی رو به روی ترمینال جنوب استاندارد فنی ندارد و به مقاوم سازی و بهسازی لرزهای نیاز دارد.
وی افزود: طبق طرح جدید به جای پل بعثت، یک پل جدید قبل از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور میکند و پل موجود حذف میشود.
معاون شهردار تهران همچنین گفت: پل جدید همچنین در ادامه از جلوی ترمینال جنوب عبور میکند و باعث حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی میشود و در نهایت طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود.
هادی حق بین افزود: مطالعات این طرح تکمیل شده است و امیدواریم سال آینده وارد مرحله اجرایی طرح شویم.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درباره علت اینکه نمیتوان پل موجود را حفظ کرد، گفت: این پل به لحاظ شاخص ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزهای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد. / فارس