صحرایی خبر داد؛‌ نتایج مطلوب دو طرح معاونت آموزش ابتدایی-راهبرد معاصر
تراشه هوآوی، راهگشای چین در توسعه فناوری جراحی با هوش مصنوعی اعلام جزئیات تازه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان وقتی پوست موز تبدیل به انرژی پاک می‌شود نورالینک برای آزمایش انسانی تراشه‌های مغزی خود در کانادا مجوز دریافت کرد بازگشت ۶۰ دانشجوی اخراجی علوم پزشکی به تحصیل ماجرای خودکشی دانشجوی دختر دانشگاه رازی چه بود؟  انتقال زباله‌های ساری به تهران صحت دارد؟ اعلام جرم سازمان بازرسی تهران علیه تعاونی‌های بدقول مسکن مهر معاون قوه قضاییه: سرقت به عنوان اولین جرم کشور شناسایی شده است هشدار آرایشگران درباره افزایش موارد قارچ پوستی ناشی از کوتاهی مو با ابزار‌های غیربهداشتی پنجشنبه‌ها برای بانوان کارمند این استان تعطیل اعلام شد+ جزئیات آخرین خبر از انتصابات در وزارت آموزش و پرورش هشدار نارنجی هواشناسی؛ رگبار و رعد و برق در ۲۴ استان / احتمال آبگرفتگی معابر بیمه تکمیلی بازنشستگان برقرار شد بیمار ایدزی با مصرف دارو، هم می‌تواند ازدواج کند و هم بچه‌دار شود

صحرایی خبر داد؛‌ نتایج مطلوب دو طرح معاونت آموزش ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 21
کد خبر: ۲۲۴۴۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی، در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز و معلم حادثه کرمان، گفت: دشمن می‌داند که جریان و مکتب انقلاب اسلامی که ملت شریف ایران رهروی آن هستند، شهادت را هدیه الهی و جایگاهی والا می‌داند.

 

وی در ادامه افزود: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه‌های آن کشور می‌گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه‌های آن نمایان می‌گردد، در نتیجه هر اندازه مدارس باشکوه‌تری در کشور وجود داشته باشد نظام تعلیم و تربیت نیز شکوه والاتر و در نهایت کشوری آبادتر خواهیم داشت.

 

صحرایی با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، تصریح نمود: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موارد وابسته به رشد مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدرسه قوی است.

 

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه، اظهار داشت: اصلی ترین مؤلفه‌های مدرسه قوی، دانش آموز، معلم، مدیر و پس از آن محتوا است که باید مورد توجه باشد و یک اصل اساسی را باید اشاره نمود و آن معلم است که آینده را می‌سازد در نتیجه می‌توان گفت معلم هم مسئله و هم راه حل آن است.

 

وی، تاکید نمود: ساختن این نگاه و باور برای مردم و مسئولین که تحقق اهداف کلان کشور در آموزش و پرورش و مدرسه رقم می‌خورد وظیفه مهمی است که باید با برنامه صورت گیرد.

 

صحرایی با اشاره به برنامه ریزی برای برنامه‌های تحولی، افزود: در ارتباط با مسائل باید یا ایجابی، اصلاحی و یا تحولی عمل نمود. تشخیص مطلوب اینکه چه سیاستی باید نسبت به برنامه‌ها و مسائل در نظر گرفت برای مدیران اهمیت دارد و در این قائده اصلاح باید زمان و صبوری را مدنظر داشت.

 

وی در ادامه گفت: اتحاد، انسجام و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت ضروری است تا به یک یگانی در آموزش و پرورش رسید و این یگانی و یکی شدن بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را برطرف می‌نماید.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح‌های تحولی صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی، افزود: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

 

وی به گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه‌های آموزشی بسیار مورد تاکید است و حضور گروه‌های آموزشی در مدارس یک نیاز اساسی است و ارتباط مطلوب این گروه‌ها اهمیت دارد که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام نمود.

 

صحرایی در پایان با اشاره به مؤلفه‌های هویت ملی، تصریح کرد: آموزش و تحقق هویت ملی با نمادهایی مثل پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده