سفر لاوروف به آمریکا با محور «خاورمیانه و اوکراین»-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر لاوروف به آمریکا با محور «خاورمیانه و اوکراین»

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف برای شرکت در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین و منطقه غرب آسیا، به نیویورک رفت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 22
کد خبر: ۲۲۴۵۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های دولتی روسیه روز دوشنبه (امروز) از سفر ۱۲ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای وزیر خارجه این کشور و ورود او به مقر سازمان ملل خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، هواپیمای حامل لاوروف برای پرهیز از ورود به حریم هوایی «کشورهای غیردوست»، از مسیر شمالی استفاده و مسکو را به مقصد نیویورک ترک کرده بود.

 

بعد از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم‌های بی سابقه‌ای علیه مقام‌های روس اعمال کردند و دیپلمات ارشد مسکو هم مشمول این تحریم‌ها شده است.

 

تعدادی از خبرنگاران روسی لاوروف را در این سفر همراهی می‌کنند و آمریکا برای آنها روادید سفر صادر کرد که تا پایان ماه آوریل معتبر است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخاروا درباره سفر لاوروف به نیویورک اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور از ۲۲ تا ۲۴ ژانویه (۲ تا ۴ بهمن) در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل با موضوعات مرتبط با منطقه غرب آسیا و اوکراین حاضر می‌شود.

 

قرار است وزیر خارجه روسیه در حاشیه حضور در مقر سازمان ملل، دیدارهای دوجانبه با دیگر مقام‌های خارجی داشته باشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار