به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرايي وزير آموزش و پرورش در آيين تكريم سعيد غياثي سرپرست دانشگاه فرهنگيان و معارفه رجبعلي برزويي رئيس دانشگاه فرهنگيان كه امروز در اين دانشگاه برگزار شد، ضمن تبريك اعياد شعبانيه، اظهار كرد: مسؤولیتها امانتهای بزرگ هستند كه باید به بهترین شکل تحویل دیگری داد.وي با بيان اينكه دانشگاه فرهنگیان، نرمافزار تربیتی آموزش و پرورش است و گفتمان تربیت معلم باید در جامعه شکل بگیرد، افزود: تحولي كه در دانشگاه فرهنگيان در دولت سيزدهم اتفاق افتاده است، قابل مقايسه با كل تاريخ تربيت معلم نيست.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه هيأت مميزه مركزي دانشگاه فرهنگيان همسنگ وزارت علوم و بهداشت است، گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگيان كنكور اختصاصي براي خودش دارد. همچنين دانشگاه فرهنگيان در برنامه هفتم توسعه جايگاهي پيدا كرده است كه عنوان شده است كسي به جز مسير دانشگاه فرهنگيان نبايد وارد آموزش و پرورش شود.صحرايي با طرح اين پرسش كه «چرا تربيت معلم براي آموزش و پرورش مهم است؟»، افزود: این باور در کشور ایجاد شده است، که معلم خوب هم مسأله اصلی کشور و هم راه حل مسائل و مشکلات کشور است. معلم را باید شناسایی کنیم، معلمان با تست و کنکور شناسایی نمیشوند.
وي با بيان اينكه دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش آینده کشور است، گفت: برگزاري دورههاي 4 ساله و توانمندسازي معلمان فعلي از اقدامات دانشگاه فرهنگيان است.وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در آييننامه مسير رشد معلمي كه از رتبهبندي برآمده است، معلمان مبتني بر مسيري كه دانشگاه فرهنگيان براي رشدشان ترسيم ميكند، فعاليت ميكنند. وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه دانشگاه فرهنگیان نگین آموزش و پرورش است با اشاره به تربیت معلم براي آینده کشور است، گفت: معلم چند ساحتی باید تربیت شود./ فارس