توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

محمودزاده: موظف به توسعه مدارس غیردولتی هستیم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: استقبال از تأسیس هنرستان‌ غیردولتی بیشتر از مدارس ابتدایی است به عنوان مثال اگر رشته گرافیک یا تربیت بدنی در هنرستان‌های غیردولتی ایجاد شود، ظرفیت آن به سرعت تکمیل می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 21
کد خبر: ۲۲۹۴۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره اعطای وام 510 میلیارد تومانی برای تأسیس هنرستان‌های غیردولتی اظهار کرد: 510 میلیارد تومان از محل وام تبصره 18 صنعت و معدن به صنوف پرداخت می‌شود و طی مذاکره‌ای که داشتیم با توجه به ایجاد اشتغال توسط هنرستان‌ها مقرر شد از این محل، تسهیلات کم بهره در اختیار مؤسسان قرار بگیرد.

 

وی افزود: یک مدرسه غیردولتی برای حدود 20 نفر اشتغال ایجاد می‌کند همچنین در هنرستان‌‌ها، دانش‌آموزانی تربیت می‌شوند که در آینده برای کشور اشتغال ایجاد می‌کنند بنابراین مقرر شد تا به هنرستان‌ها نیز وام پرداخت شود.

 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مؤسسان مدارس غیردولتی که تمایل به دریافت وام دارند باید به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

 

14 درصد آموزش و پرورش، غیردولتی است

محمودزاده در ادامه درباره افزایش سهم مدارس غیردولتی در طول سال‌های اخیر و اینکه اکنون چند درصد آموزش غیردولتی است، بیان کرد: طبقه قانون برنامه ششم توسعه باید 16 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کردند اما این رقم اکنون حدود 14 درصد است.

 

تأکید سند تحول بنیادین بر تقویت مدارس غیردولتی!

وی متذکر شد: اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین به موضوع تقویت مدارس غیردولتی اشاره کردند. در بند 9 سند تحول آمده است: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات»، در بند 21 هم ذکر شده است: «تقویت مشارکت عمومی در آموزش و پرورش با حفظ کارکرد نظارتی از طریق تسهیل تأسیس مدارس غیردولتی.»

 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: بنده به عنوان مسئول موظف به اجرای این قانون هستم البته در توسعه مدارس غیردولتی به رویکرد نظام هم توجه داریم بنابراین توسعه را به سمت هنرستان‌ها و مدارس غیردولتی وابسته بردیم.

 

وی درباره توزیع دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و اینکه آیا بیشتر دانش‌آموزان این مدارس مربوط به دوره ابتدایی است؟ گفت: نیمی از دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و نیمی دیگر در دوره متوسطه اول و دوم (دبیرستان و هنرستان) تحصیل می‌کنند همچنین 210 هزار معلم در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند که 110 هزار نفر در دوره ابتدایی هستند.

 

محمودزاده ادامه داد: اکنون استقبال از تأسیس هنرستان‌ غیردولتی بیشتر از دوره ابتدایی است به عنوان مثال اگر رشته گرافیک یا تربیت بدنی در هنرستان‌های غیردولتی ایجاد شود، ظرفیت آن به سرعت تکمیل می‌شود البته هزینه‌های اولیه ایجاد هنرستان گران است که به مؤسسان کمک می‌کنیم./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار