مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول ارتفاعات تهران آخر هفته بارانی می‌شود

دلایل اختلاف چند نمره‌ای برگه‌ امتحانات نهایی دانش‌آموزان پس از تصحیح

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف چند نمره‌ای در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیحاتی داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 21
کد خبر: ۲۲۹۴۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف نمرات دانش‌آموزان در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی به گونه‌ای که در تصحیح نخست به یک دانش‌آموز نمره 16 و در تصحیح دوم نمره 19 داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد البته راهنمای تصحیح در اختیار مصححان برگه‌های امتحانات نهایی قرار می‌گیرد همچنین هر برگه امتحان دو بار در دو نقطه مختلف کشور تصحیح می‌شود.

 

وی افزود: اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته می‌شود و نمره بالاتر به نفع دانش‌آموز ملاک قرار می‌گیرد اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان می‌گویند علاوه بر کنکور باید سه سال درگیر امتحانات نهایی باشند، گفت: در امتحانات نهایی دانش‌آموزان روال عادی زندگی خود را سپری می‌کنند، تفاوت امتحانات نهایی با امتحانات داخلی مدارس این است که سؤالات امتحانات داخلی توسط معلم دانش‌آموزان و در مدرسه خودشان برگزار می‌شود اما در امتحانات نهایی تلاش این است که روایی و استاندارد بیشتر شود.

 

زارعی ادامه داد: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار