هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا

دلایل اختلاف چند نمره‌ای برگه‌ امتحانات نهایی دانش‌آموزان پس از تصحیح

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف چند نمره‌ای در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیحاتی داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 21
کد خبر: ۲۲۹۴۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف نمرات دانش‌آموزان در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی به گونه‌ای که در تصحیح نخست به یک دانش‌آموز نمره 16 و در تصحیح دوم نمره 19 داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد البته راهنمای تصحیح در اختیار مصححان برگه‌های امتحانات نهایی قرار می‌گیرد همچنین هر برگه امتحان دو بار در دو نقطه مختلف کشور تصحیح می‌شود.

 

وی افزود: اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته می‌شود و نمره بالاتر به نفع دانش‌آموز ملاک قرار می‌گیرد اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان می‌گویند علاوه بر کنکور باید سه سال درگیر امتحانات نهایی باشند، گفت: در امتحانات نهایی دانش‌آموزان روال عادی زندگی خود را سپری می‌کنند، تفاوت امتحانات نهایی با امتحانات داخلی مدارس این است که سؤالات امتحانات داخلی توسط معلم دانش‌آموزان و در مدرسه خودشان برگزار می‌شود اما در امتحانات نهایی تلاش این است که روایی و استاندارد بیشتر شود.

 

زارعی ادامه داد: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار