ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها برطرف شد-راهبرد معاصر
پشتیبانی نمایندگان مجلس از عملکرد قوه قضائیه بازار داغ انتشار نظرسنجی‌های جعلی در ایام انتخابات و احضار برخی از جاعلان فرمانده کل ارتش: نهضت ساخت مسکن کارکنان ادامه دارد وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار

ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها برطرف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 08
کد خبر: ۲۳۵۲۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 20 فرودین ) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی جهت تأمین نظر شورای نگهبان به رفع ایرادات مواد (8)، (11)، بند (و) تبصره (2) ماده (13) پرداختند.


بر این اساس متن زیر به انتهای ماده ۱۱ این طرح اضافه می‌شود.


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است مجوز فعالیت سکو و یا پلت‌فرم‌های بخش غیردولتی با اولویت معاملات املاک را با رعایت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۱.۲.۵ صادر نماید. سکوهای موضوع این ماده باید دارای شناسنامه ملی اشخاص حقوقی باشد و سکوهای مذکور موظفند علاوه بر رعایت قوانین و مقررات مربوطه،هویت متعاملین و شهود در صورت وجود را به صورت الکترونیکی احراز کند. بستر امن برای ارتباط صوتی و تصویری متعاملین و شهود در صورت وجود با یکدیگر را ایجاد کند و به استعلام‌های مراجع ذیصلاح قضایی و اداری به صورت برخط پاسخ دهند. اجرای این قانون از جهت شرایط و ضوابط حاکم به خصوص لحظه فعالیت سکوها با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی انجام می‌شود.


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است گزارش عملکرد اجرای این ماده از جمله پاسخ به استعلام‌ها و مجوزهای صادر شده را هر سه ماه یکبار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی ارائه کند.


همچنین کمیسیون بند «و» تبصره ۲ ماده ۱۳ را اصلاح کرد که براساس آن بعد از عبارت سازمان بهزیستی کشور عبارت « و سایر خانواده‌های ناتوان مالی واقع در دهک‌های ۱، ۲ و ۳ درآمدی حسب اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» اضافه می‌شود.


طبق مصوبه کمیسیون عمران جهت تامین نظر شورای نگهبان، عبارت ۳۰ درصد جایگزین عبارت ۲۰ درصد می‌شود و بعد از عبارت شورای عالی مسکن عبارت «در صورت وجود مصلحت ملزمه با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی» اضافه می‌شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده