پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

پنتاگون اعلام کرد کشتی آمریکایی که قرار بود برای ساخت یک پایگاه دریایی در مدیترانه تجهیزات و نیرو ببرد، به‌دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور به آمریکا بازگشته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۳۶۶۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده