انعقاد قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی-راهبرد معاصر

انعقاد قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی صدراگفت: قرارداد ساخت ۴فروند کشتی منعقد شده که دو فروند آن به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۳۸۳۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ منوچهر علیپور مدیرعامل صدرا با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش این شرکت در هم‌افزایی زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بوده است، گفت: دو شرکت بزرگ کشتی‌سازی صدرا و ایزوایکو با حمایت بخش خصوصی توافقی مبنی بر ایجاد یک کنسرسیوم در این مسیر انجام شد.

وی افزود: تشکیل کنسرسیومی برای تامین ظرفیت‌ها در فرایند EPC | صدرا و ایزوایکو با حمایت بخش خصوصی، نفتکش و کانتینربر می‌سازند

وی درباره هدف از ایجاد این کنسرسیوم ، تصریح کرد: از آنجایی که با موفق عمل‌کردن در تجمیع نیازها و منابع کشور می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، کنسرسیوم فوق در تجمیع این ظرفیت‌ها برای تامین نیازمندی‌های کشور اقدامات گسترده‌ای را با همکاری نفرات عضو به انجام می‌رساند.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تامین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و افزود: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و موسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن این که تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تامین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

علیپور درباره قراردادهای تامین کشتی‌های ساخته‌شده توسط صدرا، گفت: در حال حاضر قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های ۳۵۰۰ تن و ۵ هزار تن با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است که دو فروند به صورت روروشیپ و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است و تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است در سال‌های آتی ساخته و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قول مساعد دادند که به محض تحویل دو فروند در مرحله اولیه تحویل، قرارداد دو فروند دیگر نیز با شرکت صدرا منعقد خواهد شدگفت: نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات منطقه و افزایش حجم بار در دریای خزر بسیار گسترده شده است که نوسازی و تعمیرات آن‌ها با این شرکت منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران، تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص ساخت و تعمیر نفتکش‌ها هنوز موفق به عقد قرار داد نشده‌ایم و امیدواریم که در آینده نزدیک با تشکیل کنسرسیوم بتوانیم قرارداد ساخت و نگهداری نفتکش‌ها را نیز منعقد کنیم.

علیپور درباره قرارداد تامین نفتکش‌ها و کشتی‌های موردنیاز کشور در دریای خزر، گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی صنایع دریایی و وزیر صمت در سمت دبیری این شورا فعالیت دارند. در حال حاضر با همکاری دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی پیش‌نویسی صورتجلسه‌ای که توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد، آماده گردیده که در این پیش‌نویس تعدادی نفتکش و کانتینربر برای شرکت صدرا و ایزوایکو برآورد شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده