مدرک تحصیلی حسین فریدون روی میز مجلس-راهبرد معاصر

مدرک تحصیلی حسین فریدون روی میز مجلس

پس از تایید حکم پنج سال زندان برادر رئیس جمهور از سوی قوه قضاییه،مجلس هم به میدان آمده و در پی بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
کد خبر: ۲۳۹۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ چندی پیش حسین فریدون به ۵ سال حبس، جزای نقدی و رد مال به مبلغ ٣١ میلیارد تومان محکوم شد .

 

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری اظهار داشت: دادگاه تجدیدنظر رای نهایی را در مورد حسین فریدون صادر کرده است. وی ادامه داد: حکم هفت سال حبس به پنج سال حبس تقلیل یافته است اما مبلغ جزای نقدی و رد مال به مبلغ ٣١ میلیارد تومان باید پرداخت شود.

 

سخنگوی قوه قضائیه، اتهام حسین فریدون را اخذ رشوه عنوان کرد.اسماعیلی اظهار داشت: در این پرونده برای متهم دیگر حکم برائت صادر شده است همچنین در مورد خانمی که دادگاه بدوی دو سوم از حکم وی را تعلیق کرده بود، در دادگاه تجدیدنظر یک سوم باقی مانده حکم وی هم تعلیق شده است.

 

در جدیدترین رخداد پیرامون برادر رئیس جمهور؛ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی پرونده مدرک تحصیلی فریدون در قالب شکایت به قوه قضائیه خبر داد و اظهار داشت: گزارش تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مدرک تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس جمهور طبق ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس آماده شده است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس این گزارش ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن به صحن علنی مجلس ارائه شود.

 

 طبق ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می شود. کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

 

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار