ملاک قطع یارانه افراد چیست؟-راهبرد معاصر

ملاک قطع یارانه افراد چیست؟

دور جدید قط یارانه افراد غیر نیازمند بر اساس مصوبه مجلس از ماه گذشته آغاز شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 07
کد خبر: ۲۴۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  قطع یارانه افراد غیر نیازمند در دستور کار دولت قرار گرفته و به مرور یارانه تمام افرادی که از درآمد مکفی و تمکن مالی برخوردار هستند حذف خواهد شد. به گفته کارشناس سازمان هدفمندی یارانه ها نحوه قطع یارانه افراد ثروتمند و غیر نیازمند در مرحله فعلی مبتنی بر میزان مخارج و هزینه کرد ماهانه همه اعضای خانوار است.


بر این اساس تمام مخارج ماهانه تک اعضای خانواده محاسبه و در سامانه های درج می گردد و در پایان ما با بررسی این رقم و نسبت آن با عدد در نظر گرفته شده مشخص می شود که آیا سرپرست این خانواده نیاز به دریافت یارانه دارد یا خیر.


البته گفتنی است این سازمان هدفمندی یارانه ها به اموال و دارایی ها و حساب های بانکی افراد دسترسی دارد اما دربازه فعلی دارایی ها و درآمد ملاک قطع یارانه افراد نیستند بلکه میزان مخارج و هزینه کردن آن ها است که قطع یارانه سرپرست خانوار را کلید می زند.


نحوه محاسبه مخارج ماهیانه خانوار نیز بر اساس تراکنشهای بانکی و آنلاین است به این معنی که هر کجا از طریق کارت بانکی خرید انجام شود یا از دستگاه های پوز و شعب بانک و دریافت شود و همچنین خریدهای اینترنتی در نظر گرفته می شود.


در حال حاضر به دلیل اجرای غیر اصولی و غیر هدفمند پرداخت یارانه این وجوه به صورت برابر بین تمام مشمولین بدون توجه به توان مالی و میزان درآمد و هزینه آنها واریز میشود که با توجه به تورم سال های اخیر توزیع آن بین ده‌ها میلیون نفر این رقم سرشکن شده و تاثیر زیادی بر معیشت خانواده های نیازمند نمی‌تواند داشته باشد در صورتی که اگر یارانه ها به صورت هدفمند پرداخت می‌شد بخش بزرگی از دریافت کنندگان یارانه حذف می شدند و نیازمندان واقعی بیشتری از آن دریافت می‌کردند که می‌توانست بخشی از مخارج ضروری زندگی آن‌ها را پوشش دهد.


البته شایان ذکر است که مردم نیز در طرح حذف داوطلبانه یارانه مشارکت کافی با دولت را به خرج نداده اند و دلیل آن عدم اعتماد به سیاستگذاری اقتصادی و سلامت اداری و مالی و امید به تخصیص صحیح وجوه صرفه‌جویی شده در ازای انصراف از دریافت یارانه است. بسیاری از افراد در گفتگو با راهبردمعاصر اعلام کرده بودند که اگر اطمینان داشتند که با انصراف از دریافت یارانه وجه آن به دست نیازمندان واقعی می رسد حتماً از دریافت آن انصراف می‌دادند.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
باسلام من4ساله که ازدواج کردم شوهرم یارانه خودش گذاشته واسه باباش اینامن ودخترم این 4ساله یارانه نداریم چطورمیتونم پیکیری کنم یارانه امودرست کنم خواهش میکنم کمکم کنید
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار