نصرالله: در غم و اندوه ایران شریک هستیم-راهبرد معاصر

نصرالله: در غم و اندوه ایران شریک هستیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید و هیئت همراه وی سخنرانی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۲۴۲۱۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت بزرگداشت شهید آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و یاران همراهش در حادثه سقوط بالگرد تبریز  در مجتمع سید الشهداء علیه السلام در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با قرائت آیاتی از قرآن اعلام کرد در ابتدا و قبل از آغاز مراسم باید به دو نکته اشاره کنم.ما در مرحله جشن‌های مقاومت قرار داشتیم که با یک حادثه اندوهبار مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم جشن و شادی برگزار نکنیم.  عید مقاومت 2005  یک پیروزی تاریخی برای ملت بود و آنرا تبریک عرض می‌کنم.

 

نکته دیگر اینکه ما علامه شیخ علی الکورانی را از دست دادیم و من به خانواده ایشان وبستگان تسلیت عرض می‌کنیم . ایشان در تاسیس حزب الله و جنبش امل نقش داشت و هفته آینده مراسمی به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

 

دبیر کل حزب الله تصریح کرد حادثه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به شهادت جمعی از  مقامات ایران ختم شد، حادثه‌ای بسیار دردناک و غم انگیز در ایران و خارج از ایران بود.

 

دبیرکل حزب الله با نام بردن از تمامی شهدای این حادثه و عرض تسلیت به ساحت امام زمان و امام خامنه ای تصریح کرد  در این حادثه رهبران، عاشقان و مجاهدان بزرگی را در مرحله بسیار حساس درگیری با دشمن صهیونیستی و پروژه‌های آن در منطقه از دست دادیم و امروز در غم و اندوه ایران، مقام معظم رهبری ،به مردم، دولت، مسئولان و خانواده‌های محترم شریک هستیم.

 

بعد از ظهر روز 30 اردیبهشت بالگرد حامل رئیس جمهور در حال بازگشت از مراسم افتتاح سد قیزقلعه سی بود که در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و آیت‌الله رئیسی به همراه هفت نفر دیگر از همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه به شهادت رسید./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده