عرضه روزانه تا ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان تهران-راهبرد معاصر

عرضه روزانه تا ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان تهران

رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: با وجود ذخایر مناسب گوشت مرغ، روزانه تا ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان تهران عرضه می شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 26
کد خبر: ۲۴۲۵۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ جبرئیل برادری درباره آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ و قرمز گفت: باتوجه به جوجه ریزی مناسب در کشور بالای ۱۳۰میلیون قطعه در ماه و افزایش ضریب خود اتکایی استان، جوجه ریزی استان تهران در اردیبهشت ماه به یک میلیون و ۶۴۳هزارقطعه رسیده است.

به گفته او، تامین نهاده‌های دام و طیور به وفور باعث تولید مرغ حتی به مازاد بر نیاز در کشور گردیده و بازار مرغ با تعادل و ثبات همراه است.

برادری ادامه داد:  قیمت کنونی هر کیلو مرغ در عمده فروشی ها ۷۳ هزارتومان و خرده فروشی ۷۸ تا ۸۲ هزار تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: عمده مازاد مرغ از طریق وزارت طبق دستورالعملی برای ذخیره‌سازی و صادرات اقدام شده که از طریق معاونت توسعه بازرگانی و پشتیبانی امور دام درحال اجراست.

او ذخایر گوشت مرغ استان تهران را مناسب ارزیابی کرد و افزود: روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد در سطح بازار توزیع می‌شود.
 
برادری از توزیع روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز در فروشگاه های زنجیره ای خبر داد و گفت:گوشت قرمز گوساله علاوه بر تولید مناسب دام سنگین در کشور و استان، واردات به ثبات قیمت این محصول کمک کرده و بازار به تعادل رسیده است.همچنین با توجه به وضعیت ذخایر داخلی هنوز به واردات گوشت گوسفندی نیاز است.

رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلوگرم ۳۱۵ هزار تومان در تمامی مراکز عرضه از میادین تره بار تا فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود و دسترسی آسان به تهیه گوشت گرم وجود دارد‌./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده