بروجردی رئیس سِنّی مجلس دوازدهم شد-راهبرد معاصر

بروجردی رئیس سِنّی مجلس دوازدهم شد

علاءالدین بروجردی منتخب مردم لار در مجلس دوازدهم به عنوان رئیس سِنّی این دوره مجلس تعیین شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۶۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علاءالدین بروجردی منتخب مردم لار در مجلس دوازدهم در مراسم افتتاحیه این دوره مجلس که صبح امروز(دوشنبه، 7 خرداد 1403) برگزار شد، به عنوان رئیس سِنّی مجلس دوازدهم تعیین شد.

 

همچنین در این جلسه، حسینعلی شهریاری منتخب مردم زاهدان در مجلس دوازدهم به عنوان نایب رئیس هیئت‌رئیسه سِنّی و نیز عباس قدرتی منتخب مردم شیروان و عبدالحسین همتی سراپرده  منتخب مردم زرند در قامت جوانترین منتخبان این دوره مجلس، به عنوان دبیران هیئت‌رئیسه سنّی مجلس دوازدهم  تعیین شدند.

 

 طبق ماده 10 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دو نفر از مسن‌ترین منتخبان به عنوان رئیس و نایب رئیس و دو نفر از جوانترین منتخبان به عنوان منشی‌های سنّی مجلس انتخاب می‌شوند. مسن‌ترین فرد از منتخبان حاضر به‌ عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به‌ عنوان نایب رئیس و دو نفر از جوانترین منتخبان حاضر نیز به سمت‌ منشی تعیین می‌شوند که اداره کل قوانین مجلس اسامی آنهار را اعلام می‌کند.

 

مطابق همین ماده آئین‌نامه داخلی مجلس، وظایف هیئت‌رئیسه سنی، اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه‌کشی شعب و اجرای انتخابات هیئت‌رئیسه دائمی است.

 

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام تقوی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس سنّی مجلس و مصطفی میرسلیم دیگر نماینده مردم تهران نیز به عنوان نایب رئیس سنّی در دوره یازدهم مجلس تعیین شده بودند.

 

همچنین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و نیز محسن فتحی نماینده مردم سنندج به عنوان دبیران هیئت‌رئیسه سنّی تعیین شده بودند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده