جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند-راهبرد معاصر

جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه معافیت مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ اجرایی شده است، اظهار کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

 

وی افزود: ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج و شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است.

 

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا متذکر شد: یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تایید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) معرفی می‌کنند.

 

سردار مهری تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط، برای ادامه خدمت، فرد را به یگان خدمت معرفی می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک، از یگان ترخیص و می‌توانند برای معافیت مذکور اقدام کنند.

 

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: همچنین کارکنان وظیفه متاهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند، می‌توانند علاوه بر ۲ ماه کسر خدمت تاهل، برای فرزند اول ۳ ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

 

سردار مهری یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های ثبت شده، رسیدگی و صدور کارت شده‌اند و سایر پرونده‌های در دست اقدام نیز پس از رفع نقص مدارک توسط مشمولان و انجام استعلامات لازم به سرعت صدور کارت می‌شوند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده