آتش سوزی در سوله کاغذ خردکنی خاوران-راهبرد معاصر

آتش سوزی در سوله کاغذ خردکنی خاوران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک کارگاه کاغذ خردکنی در محدوده خاوران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید جلال ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۳:۳۳ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه کاغذ خردکنی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تانکر آب، بالابر، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و خودروی پشتیبانی به محل حادثه واقع در جاده خاوران اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک سوله مسقف به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع رخ داده و شعله‌های آتش تقریبا تمام سوله را در برگرفته است. این سوله یک کارگاه کاغذ خردکنی بود که داخل آن و همچنین اطراف آن مملو از کاغذ بود و همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش شده بود. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: در این شرایط آتش‌نشانان اقدامات خود برای اطفاء حریق را آغاز کرده و از چند جهت برای خاموش کردن شعله‌های آتش وارد عمل شدند. هنگام شروع عملیات دود و شعله از پنجره‌ها به بیرون زبانه می‌کشید، اما خوشبختانه آتش‌نشانان موفق شدند که خیلی زود آتش را مهار و از سرایت آن به کارگاه‌های مجاور جلوگیری کنند. 

ملکی با بیان اینکه درحال حاضر شعله‌های آتش در این کارگاه مهار و تقریبا اطفاء شده است، گفت: آتش‌نشانان دو ایستگاه در محل حضور داشته و درحال انجام لکه‌گیری هستند و تا حدود یک ساعت دیگر نیز عملیات آنان به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و خسارات جانی نداشت، گفت: پس از اطفاء کامل حریق، گروهی از آتش‌نشانان برای بررسی علت حادثه اقدامات خود را آغاز خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به وقوع حوادث مشابه در چنین کارگاه‌هایی گفت: در فضل تابستان با توجه به گرمای هوا احتمال آتش گرفتن کاغذ و ... بیشتر است. لازم است که مالکان و متصدیان این کارگاه‌ها تدابیر لازم برای اطفاء حریق در این محیط‌ها را اتخاذ کرده و حتما تجهیزات اعلام و اطفاء حریق را مورد استفاده قرار دهند. وجود کپسول‌های اطفاء حریق هم در این اماکن الزامی است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار