اعزام مربی نظامی از فرانسه به اوکراین-راهبرد معاصر

اعزام مربی نظامی از فرانسه به اوکراین

وزارت دفاع فرانسه در حالی از بررسی طرح اعزام مربی به اوکراین برای آموزش نیروهای این کشور در محل خبر داده که اوکراین از این طرح پاریس به شدت استقبال کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۸۱

به گزارش راهبرد معاصر،  روزنامه "فرانکفورتر روند شای" در مطلبی نوشت: فرانسه می خواهد مربیان نظامی به اوکراین بفرستد و بر اساس اطلاعات ارتش اوکراین این عملیات "به زودی" آغاز خواهد شد.

 

الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین روز دوشنبه در تلگرام نوشت: از ابتکار فرانسه برای اعزام مربیان برای ارتش اوکراین به کشورمان استقبال می‌کنم. وی قبلاً اسناد مربوطه برای این منظور را امضا کرده است.

 

وزارت دفاع فرانسه هم تنها در برابر خبرگزاری این کشور تایید کرد که این موضوع در حال بررسی است. این وزارتخانه گفت: همانطور که قبلاً چندین بار ذکر شد، آموزش در خاک اوکراین یکی از طرح های اساسی است که از زمان کنفرانس حمایت از اوکراین که توسط رئیس جمهور (امانوئل مکرون) در 26 فوریه برگزار شد، مورد بحث قرار گرفته است. طرف فرانسوی در حال حاضر در تلاش است تا بفهمد که اوکراین دقیقاً به چه کمکی نیاز دارد.

 

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه نیز پیشتر از گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود خبر داده بود. این گفتگوها از جمله پیرامون تحویل آتی اسلحه‌های سزار، موشک‌های دفاع هوایی آستر و موشک‌های کروز اسکالپ بود که فرانسه قبلاً وعده آن را به کی یف داده بود. همچنین این مذاکرات درباره بسته های کمکی آتی بود که وزیر به جزئیات آن اشاره نکرد.

 

اوکراین بیش از دو سال است که از خود در برابر جنگ روسیه دفاع می کند. اخیراً بارها درباره اعزام احتمالی مربیان نظامی غربی به مناطق جنگی به منظور حمایت مؤثرتر از ارتش اوکراین که تحت فشار است، بحث هایی شده است. در حال حاضر چنین برنامه های آموزشی به طور رسمی وجود ندارد.

 

ماکرون پیش از این هم در ماه فوریه طرح احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود. وی البته با این ایده بسیاری از متحدان خود را آزرده خاطر کرد. در آن زمان، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان فرستادن سربازان آلمانی به اوکراین را رد کرد.

 

اخیرا به نوشته رسانه های غربی در ائتلاف نظامی ناتو در مورد اینکه چگونه می توان بهتر و به صورت مستقیم از کی یف حمایت کرد بحث هایی شکل گرفته است. به گزارش نشریه بیلد آلمان در آینده سربازان اوکراینی مستقیماً در اوکراین توسط مربیان ناتو آموزش خواهند دید.

 

بر این اساس علاوه بر این، اسلحه و مهمات دیگر نه تنها به مرز اوکراین، بلکه به داخل کشور نیز قابل حمل است. بریتانیا، کانادا و استونی باید برای این امر آماده شوند. موضوع دفاع هوایی بخش غربی اوکراین از خاک ناتو نیز مورد بحث قرار گرفته است. به گزارش بیلد، لهستان به دنبال شرکایی برای دفاع هوایی گسترده است.

 

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی هم روز جمعه گفت که این کشور بالتیک می تواند چنین ائتلاف آموزشی را تصور کند.

 

او توضیح داد: این یک تشدید تنش نیست، یک مأموریت جنگی نیست. اما این امر تضمین می کند که آموزش می تواند به طور مؤثرتری انجام شود.

 

"نیکو لانگ"، کارشناس نظامی از کنفرانس امنیتی مونیخ نیز معتقد است که چنین پروژه ای منطقی خواهد بود. به گفته وی آموزش در محل می تواند بسیاری از اوکراینی ها را مجبور به پرواز دوباره و دوباره در اطراف اروپا نکند. فرستادن مربیان به اوکراین منطقی تر و مقرون به صرفه تر است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده