حادثه دریایی جدید در غرب یمن-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

حادثه دریایی جدید در غرب یمن

سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی جدید در غرب سواحل یمن خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۱۰

به گزارش راهبرد معاصر،  سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه در ۳۱ مایل دریایی در جنوب غرب الحدیده یمن دریافت کرده است.

 

سازمان مذکور جزئیات بیشتری مخابره نکرد.

 

این درحالی است که ساعتی قبل، شرکت امنیت دریایی انگلیسی امبری از حادثه دریایی جدید در ساحل یمن خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعاتی درباره هدف قرار گرفتن یک کشتی در حدود ۵۴ مایل دریایی در جنوب غرب الحدیده یمن مخابره شده است. کشتی تجاری با سه موشک در ۵۴ مایل دریایی در جنوب غرب الحدیده هدف قرار گرفته است. این کشتی درخواست کمک نموده و اعلام کرده است که بخش انبار کالا کشتی آسیب دیده است. این کشتی همچنین در درخواست کمک خود اعلام کرده است که آب به داخل کشتی وارد شده و کشتی به یک سمت کج شده و در حال غرق شده است.

 

این در حالی است که روز گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات‌های جدید ارتش این کشور در اقیانوس هند و دریای سرخ خبر داده و اعلام کرده بود: ۳ عملیات مشترک را علیه ۳ کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ اجرا کردیم. کشتی آمریکایی "LAREGO DESERT" و کشتی اسرائیلی "MSC MECHELA" را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم. کشتی "MINERVA LISA" نیز که ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را زیر پا گذاشت در دریای سرخ هدف قرار گرفت. ۲ عملیات منحصر به فرد علیه ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ به اجرا درآمد. عملیات‌های نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی اهداف خود را با موفقیت محقق کرد.

 

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده