شرط کارت پایان خدمت برای اخذ مجوز کسب و کار حذف شد-راهبرد معاصر

شرط کارت پایان خدمت برای اخذ مجوز کسب و کار حذف شد

وزیر اقتصاد گفت: تمامی دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند اما دارای معافیت تحصیلی هستند، بر اساس مصوبه امروز از این پس خواهند توانست همه مجوزهایی که تا پیش از این منوط به دارا بودن کارت پایان خدمت شده بود را بدون نیاز به کارت پایان خدمت دریافت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در حاشیه نشست هیئت دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای حکم قانون تسهیل محیط کسب و کار که بر اساس آن دولت مکلف شده بود شرایط دشوار و غیرضروری را از مجوز کسب و کارهایی که مصوبه هیئت وزیران داشتند، بردارد و کار را برای فعالان اقتصادی تسهیل کند، امروز در هیئت وزیران کلید خورد و اولین مصوبه هیئت دولت درباره حذف شرایط سخت و غیرضرور مجوزها تصویب شد. 

 

وی افزود: طبق مصوبه امروز 15 مورد از مصوبات دولت‌های قبلی درباره اخذ مجوزهای کسب و کار حذف شد و راه برای فعالان اقتصادی تسهیل شد از جمله در مورد مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که حداقل سن، حداقل مدرک، سابقه، مساحت دفتر و تمامی عباراتی که قابلیت تفسیر سلیقه‌ای داشت، حذف شد. 

 

خاندوزی تاکید کرد: از همه مهمتر اینکه تمامی دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند  اما دارای معافیت تحصیلی هستند، بر اساس مصوبه امروز، از این پس خواهند توانست همه مجوزهایی که تا پیش از این منوط به دارا بودن کارت پایان خدمت شده بود را بدون نیاز به کارت پایان خدمت دریافت کنند. 

 

خاندوزی در مورد آخرین دستور رئیس‌جمهور به او، بیان کرد: روز جمعه و قبل از این حادثه، در سفر استانی مازندران آقای رئیس‌جمهور الزام کردند که دستگاه‌های اجرایی برای اینکه پروژه‌های ناتمام عمرانی خود را به سرانجام برسانند، حتما از منابع غیر مولد خودشان استفاده کنند و منتظر تزریق بودجه از سازمان برنامه و بودجه نباشند.

 

وی اضافه کرد: مصادیقی در این مورد در استان مازندران برای تکمیل پروژه مطرح شد که دستگاه اجرایی مربوطه، 8 هکتار زمین در نقطه خوب داشت و پیشنهاد دادیم که از محل مولد سازی برای وزراتخانه متبوع استفاده شود و صرف پروژهای نیمه تمام خودش شود؛ رئیس‌جمهور نیز دستور داد که سریعا این کار انجام شود.

 

وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به سوالی در مورد نرخ سود بانکی، گفت: دستور آقای مخبر این بود که مصوبه شورای پول و اعتبار باید مراعات شود و با برخی مدیران بانکی که از مصوبه شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی تخطی کرده بودند برخورد شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده