برنامه‌ریزی برای حضور پرشور زیارت اولی‌ها در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)-راهبرد معاصر

برنامه‌ریزی برای حضور پرشور زیارت اولی‌ها در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

  فرمانده قرارگاه کشوری شهید فهمیده برنامه‌های حضور پرشور زیارت اولی‌ها در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛  سردار حسن حسن‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص برنامه‌های قرارگاه کشوری شهید فهمیده در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: به فضل پروردگار امسال توفیق یافتیم تا با دوستان خوب بسیج و سایر مردم عزیزمان بتوانیم خادمی زائران در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: قرارگاه کشوری شهید فهمیده چندین سال است که این توفیق و مدال افتخار را داشته که خادم زائران حضرت امام خمینی(ره) باشد؛ از حدود سه ماه قبل در حکمی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ قرارگاه شهید فهمیده با ۳۶ کمیته اجرایی طبق روال سال گذشته ایجاد شد.

فرمانده قرارگاه کشوری شهید فهمیده افزود: قرارگاه کشوری شهید فهمیده در ابعاد مختلف از جمله برقراری امنیت، پشتیبانی، ارائه خدمات رفاهی، پذیرایی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، اعزام زائر از تمام استان‌ها به سمت تهران، برقراری‌ ایستگاه‌های صلواتی، برپایی پردیس‌های فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی و محتوایی و... را در برنامه خود دارد.

تشریح برنامه‌های کمیته‌های قرارگاه کشوری شهید فهمیده

سردار حسن‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت کمیته‌های قرارگاه کشوری شهید فهمیده یادآور شد: کمیته پشتیبانی برنامه‌های خوبی را برای پذیرایی از زائران پیش‌بینی کرده است که عمده آن تهیه و تأمین آب‌های معدنی و شرب، صبحانه و نهار که طبق تجربه سال‌های گذشته در یک زنجیره سرد؛ نهار به‌صورت بسته‌بندی آماده و از می‌همانان امام راحل پذیرایی می‌شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان هم برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر کشور و در بین مسیر برای زائران از همه استان‌ها به سمت حرم حضرت امام راحل در مسیر برگشت دارد.

وی یادآور شد: در حرم امام راحل و پیرامون حرم با برقراری پست‌های امداد و نجات، بیمارستان صحرایی، درمانگاه‌های موقت و تعداد قابل توجهی آمبولانس و اتوبوس آمبولانسی با همکاری عزیزان زحمت‌کش در اورژانس و هلال احمر، همچنین بهداری، بهداشت و درمان سپاه و نیروهای مسلح، خدمات شایسته‌ای را ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: کمیته آبرسانی که در سال‌های گذشته از تجربیات خوبی برخوردار است، موضوع فراهم کردن آب شرب و آب مورد نیاز را در منابع خودرویی و همچنین به‌صورت بسته‌بندی و بطری در حد کامل توزیع می‌کند و در این زمینه ان‌شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

وعده‌های صادق در اندیشه امام خمینی(ره)

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: کمیته فرهنگی قرارگاه کشوری شهید فهمیده، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین کمیته‌هایی است که با تجربه سال‌های گذشته برنامه‌های بسیار خوبی را از زمان ثبت‌نام متقاضیان در استان‌ها و برنامه‌های قبل از اعزام و برنامه‌های مربوط به اعزام بین راه تا مسیر تا حرم و بالعکس دارد؛ به همین منظور برای معطوف شدن به‌اندیشه‌های امام راحل به‌ویژه وعده‌ها و بشارت‌هایی که حضرت امام(ره) داشتند، در پیام‌ها و سخنان خودشان؛ شعار سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام را با عنوان وعده‌های صادق با محوریت فرمایش امام(ره) که می‌فرمایند: «رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شوند» و «مردم فلسطین پیروز این میدان هستند و در سرزمین خودشان سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند» تعیین کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای حضور پرشور زیارت اولی‌ها در مراسم ارتحال امام(ره)

سردار حسن‌زاده ادامه داد: امسال بنا بر این است که بیشتر جوانان و نوجوانان و خواهران به‌ویژه زیارت اولی‌ها در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور پیدا کنند؛ بسیاری از اقدامات فرهنگی دیگر نیز از رسانه ملی و سایر مجموعه‌های فضای مجازی به سمع و بصر مردم عزیزمان می‌رسد.

فرمانده قرارگاه کشوری شهید فهمیده ابراز داشت: از کمیته‌های دیگری که در قرارگاه کشوری شهید فهمیده تشکیل شده و کار را دنبال می‌کنند، کمیته راهنمای زائر است؛ امسال با ظرفیت دو برابر نسبت به سال گذشته، کاورهای مشخص در داخل صحن حرم و محوطه بیرونی حرم و در فضای بیرونی تا پارکینگ‌ها حضور دارند و زائران را راهنمایی می‌کنند؛ چنانچه اگر از کودکان، بزرگسالان و افراد مسن مسیرهای اصلی را گم کردند، زائران را به خانواده و کاروان برسانند.

وی ادامه داد: از کمیته‌های دیگر این قرارگاه کشوری، کمیته رسانه و فضای مجازی است که با کمک مردم اقدام به تولید محتوا و توزیع آن‌ها می‌کنند؛ برنامه‌های متنوع و قابل توجهی هم افزون بر چندین ساعت از شبکه‌های مختلف برای مراسم سالگرد و تبیین‌اندیشه‌های امام راحل تولید و پخش خواهد شد.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: در خصوص کودکان و نوجوانان به‌رغم اینکه‌ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در سالگرد ارتحال امام(ره) دایر می‌شود، امسال به کمک همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی، بسیج و شهرداری تهران، غرفه‌های مخصوص کودکان همچون غرفه‌های بازی و مجموعه‌های فرهنگی مختص کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود تا آنان هم از این بسترها استفاده کنند.

حضور کاروان پیاده، موتوری و پیاده در مراسم ارتحال امام(ره)

فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به استقبال خوب سال گذشته از حضور مردم به‌صورت کاروان‌های پیاده و موتوری و شخصی؛ امسال تمهیدات ویژه‌ای برای حضور گسترده کاروان‌های پیاده که بیشتر متشکل از جوانان و نوجوانان است، درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در همین چند روز از شهرستان‌های نزدیک به تهران و استان تهران تقاضاهای متعددی برای حضور به‌صورت پیاده‌روی تا حرم را دریافت کردیم که بر این مبنا تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی از این عزیزان زائر به‌صورت تغذیه صبحانه و ناهار پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به تمهیدات حمل و نقلی نیز پرداخت و گفت: در این زمینه طبق دستور وزیر کشور، استانداران تمهیدات لازم را برای حمل و نقل و ترابری پیش‌بینی می‌کنند. در تهران و استان تهران نیز پیش‌بینی‌های لازم در خصوص استفاده از مترو و اتوبوس و سایر وسایل عمومی پیش‌بینی شده که مدیرعامل مترو و اتوبوسرانی بمانند برنامه‌های گذشته اطلاع‌رسانی به مردم عزیز را در اولویت اولشان قرار داده‌اند.

تامین امنیت مراسم ارتحال امام(ره)

سردار حسن‌زاده با تاکید بر اتخاذ تمام تمهیدات لازم از حیث ایمنی و برقراری امنیت و فراهم کردن بسترهای لازم برای میزبانی و پذیرایی از زائرین توسط مجموع کمیته‌ها و دست‌اندرکاران قرارگاه شهید فهمیده در تهران و سایر استان‌ها گفت: امسال با توجه به شهادت ریاست محترم جمهور؛ رئیس جمهور مردمی و محبوب و انقلابی‌مان و یاران عزیزشان و قیام ملت ایران در ایام شهادت این عزیزان، پیش‌بینی می‌کنیم شاهد حضور خیل گسترده‌تری از مردم در مراسم سالگرد حضرت امام باشیم.

وی تاکید کرد: مراسم ارتحال امام(ره) یک مراسم ملی است که بازتاب جهانی دارد و با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در این مراسم، افزون بر مردم عزیزمان، همه ملت‌ها و و کشورهای مسلمان منتظر شنیدن رهنمودها و سخنان و پیام‌های ارزشمند ‌ایشان هستند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ از مردمی که قصد حضور در مراسم با خودروهای شخصی و موتوری دارند، درخواست کرد نکات ایمنی را در طول مسیر رعایت کنند و افزود: پلیس راهور تهران تمام تهمیدات لازم را اتخاذ کرده‌است و پارکینگ‌های مختص همه استان‌ها به‌ویژه پارکینگ مخصوص خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها، کاملاً پیش‌بینی شده است که حتماً توسط فرمانده پلیس راهور تهران اطلاع‌رسانی خواهد شد تا از مسیرهای تعیین‌شده برای دسترسی به این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

سردار حسن‌زاده اظهار داشت: امسال بنا بر این است از تمام زائرین حضرت امام چه آن‌هایی که کاروانی و چه آن‌هایی که شخصی حضور پیدا می‌کنند بتوانیم به‌صورت منظم پذیرایی کنیم و به‌عنوان خادمین میهمانان و زائرین حضرت امام به وظیفه خودمان عمل کنیم.

راه اندازی ایستگاه‌های پذیرایی و موکب‌های فرهنگی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضورایستگاه‌های پذیرایی و موکب‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم به طوری که بالغ بر ۶۰۰ گروه مردمی و هیاتی برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائرین امام پای کار بودند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: امسال نیز دفتری در بخشداری آفتاب، استانداری تهران و قرارگاه شهید فهمیده دایر کردیم تا افرادی که متقاضی ایجاد ‌ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های فرهنگی هستند می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و اخذ مجوز، در نقطه‌ای که برای آن‌ها جانمایی می‌شود موکبشان را دایر کنند.

سردار حسن‌زاده در پایان با اشاره به اینکه تمام زائرین بیمه هستند، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه اعم از اورژانس، هلال‌احمر، بسیج و پلیس راهور تمهیدات لازم را برای خدمات‌رسانی به زائران امام(ره) هم در مسیرآمدن به حرم و هم در مسیر بازگشت از حرم پیش‌بینی کرده‌اند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده