تأکید وزیر علوم بر رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید دانشگاه‌ها-راهبرد معاصر
وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار تاکید مخبر بر جلوگیری از ایجاد هر گونه تعلل در مسیر خدمت‌رسانی عضو دفتر محسن رضایی: خروجی اجماع از پیش تعیین شده نیست وحیدی: درباره سلامت انتخابات نگرانی نداریم

تأکید وزیر علوم بر رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید دانشگاه‌ها

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید دانشگاه‌ها تأکید کرد و آن را مهم‌ترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور دانست.  
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله محسن اراکی و با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و اعضای کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور برگزار شد.

در این جلسه حسین مظفر نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع، گزارشی از بررسی‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره وضعیت نخبگان و تولید علم در کشور ارائه کرد.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه، وزیر علوم با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت علمی و آموزشی کشور، به وضعیت رتبه علمی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه پرداخت و بر بهبود وضعیت حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و نیز افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای دانشجویان دکتری و به‌روز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

وی همچنین به افزایش برخی شاخص‌های علمی و فرهنگی در ۲ سال و نیم اخیر اشاره کرد که از جمله مهم‌ترینِ آنها افزایش تعداد مجلات نمایه شده بین‌المللی کشور از ۶۸ مجله به ۱۰۱ مجله و نیز اقدامات خوب و موثر فرهنگی در آموزش عالی، اختصاص پنج درصد بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی مطابق برنامه هفتم و تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سه سال اخیر است.

زلفی‌گل بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید دانشگاه‌ها تأکید کرد و آن را مهم‌ترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور دانست.

مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز با بررسی آماری وضعیت فرهنگی، اجتماعی و روانی دانشگاه‌های دولتی در شش کلان مسأله روانی – اجتماعی دانشجویان، توضیحاتی را ارائه کرد.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گزارشی از مجموعه اقدامات فرهنگی وزارت علوم را ارائه کرد و پس از آن اعضای کمیسیون ضمن بیان نظرات خود به منظور حل مسایل مطرح شده، پیشنهادهای را مطرح کردند.

ادامه بررسی این موضوع به جلسه آتی کمیسیون موکول شد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده