منظور: روی منابع اصلاح معافیت مالیاتی حساب نکرده‌ بودیم-راهبرد معاصر

منظور: روی منابع اصلاح معافیت مالیاتی حساب نکرده‌ بودیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به عدم احتساب منابع حاصل از بند س تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، تصویب این بند توسط مجلس را یکی از چالش های مهم بازار سرمایه دانست که هم اکنون چالش مذکور مرتفع شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، داود منظور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص دلایل عقب نشینی سازمان برنامه از سقف معافیت های مالیاتی (تا 500 میلیارد تومان) که در بند س تبصره 6 بودجه سال 1403 آمده بود،گفت: شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری میکنند بر حسب محاسبات و معافیت های مالیاتی که در قانون پیش بینی شده، محاسبات خود را انجام می دهند. ما نمی توانیم با یک تصمیم یکباره این محاسبات را بر هم بزنیم. همانطور که دیدید، یکی از دلایل ریزش بورس همین بند س تبصره 6 بود که معافیت ها یکباره لغو شد. این بند توسط نمایندگان مجلس در بودجه گنجانده شده بود که توسط خود آنها نیز لغو شد.

 

وی ادامه داد: ما از ابتدای روی منابع بند س تبصره 6 حساب نکرده بودیم و این تصمیم از بتدا اشتباه بوده است. همچنین منابعی که روی آن حساب کردیم سایر منابع مالیاتی است که در گذشته وجود داشته است. ما اقداماتی یکباره که نظم و ذهنیت سرمایه گذاران رو برهم بزند، نمی‌پذیریم و خرسندیم که نمایندگان این بند را اصلاح کردند. توجه کنید که ما روی منابع مالی این مصوبه حساب نکرده ایم و جزو منابع ما نبود که حالا بگوییم آن را از دست داده ایم.

 

قیمت فروش نفت ایران بیش از پیش بینی بودجه شد

منظور در پاسخ به سوالی مبنی بر سهم نفت در بودجه گفت: با توجه به میزان صادرات نفتی که پیش بینی کردیم، سهم دولت از صادرات نفت حدود 580 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم و فکر میکنیم صادرات نفت بتواند پاسخگوی نیاز های کشور باشد.


البته ما امسال سهم نفت در بودجه را به شدت کاهش داده ایم و سهم نفت حدود 20 درصد بودجه است.


وی ادامه داد: این نکته را باید متذکر شوم که هر بشکه نفت هم اکنون بیش از 71 دلار قیمت داشته که بیش از پیش بینی اولیه قیمت نفت در بودجه سال 1403 است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار