ساماندهی ترافیکی محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره)-راهبرد معاصر

ساماندهی ترافیکی محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از انجام اقدامات لازم برای ساماندهی ترافیکی محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) در آستانه برگزاری سی و پنجمین سالگرد ارتحال رهبر انقلاب خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، شهریار افندی زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، بر ضرورت ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به زائران حرم امام خمینی (ره) تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم عظیم رفت و آمد خودروهای و مراجعه کنندگان، محل توقف و پارکینگ زائران از شهرهای مختلف کشور، آماده و مناسب‌سازی شده تا بهترین شرایط برای میزبانی از شهروندان فراهم شود.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تصریح کرد: برای نظم‌دهی و روان‌سازی حرکت خودروها و اتوبوس‌های زائران، با برنامه‌ریزی کامل و دریافت نظرات بخش‌های مختلف مشارکت‌کننده در کمیته برگزاری مراسم، پس از نیازسنجی و جانمایی محل استقرار وسایل نقلیه، با استفاده از تریلی و جرثقیل بیش از ۱.۶۰۰ متر نیوجرسی ۶ متری تهیه، حمل و برای جداسازی پارکینگ‌ها در ۱۴ پارکینگ مختلف نصب شده است.

 

افندی زاده گفت: علاوه بر این، برای سهولت به دسترسی‌ها و ایمن‌سازی بیشتر بزرگراه‌های منتهی به حرم مطهر، خط‌کشی محوری به طول ۹۵ هزار متر و خط‌کشی با رنگ دوجزئی و بستر سرد در سرجناغی‌ها و خطوط اضطرار به طول ۷۵ هزار متر نیز انجام شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با تاکید بر تلاش گروه‌های مختلف اجرایی و فنی برای راهنمایی و تسهیل حرکت زائران و برگزاری هرچه باشکوه‌تر و منظم‌تر سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: به منظور کاهش مسافت جابجایی، جداسازی و جلوگیری از تراکم خودروها در محوطه بیرونی و ورودی‌ها و خروجی‌ها، انواع تجهیزات و علائم ترافیکی از جمله ۴۰ قطعه کاشن‌تانک، ۲۰۰ استوانه ارتجاعی، ۲۰۰ عدد تابلو ۲۰ در ۶۰ خطرنما، ۱۵۰ عدد تابلو ۶۰*۶۰ جهت‌نما، ۴۰۰ شاخه گاردریل و… در نقاط پیش‌بینی شده، نصب و جاگذاری شده است.

 

افندی زاده همچنین از تکمیل و ایمن‌سازی رفیوژ میانی بزرگراه شهید هاشمی، منتهی به بهشت زهرا (س) خبرداد و افزود: این کار یکی از اقدامات مهم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بود، چرا که بخش عمده رفیوژ این بزرگراه به عنوان یکی از معابر شریانی اصلی و پرتردد پایتخت در سنوات گذشته ایمن‌سازی شده بود و با اجرای ۳ کیلومتر باقیمانده در روزهای اخیر این پروژه به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان گفت: امیدواریم با تکمیل ایمن‌سازی رفیوژ میانی بزرگراه هاشمی و تعریض لاین‌های عبوری و جلوگیری از بازتاب نور خودروهای عبوری از دو سمت، شاهد کاهش تصادفات احتمالی و آسیب‌های ناشی از آن باشیم./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار