دستورالعمل جدید نان تاثیر زیادی در قیمت ندارد-راهبرد معاصر

دستورالعمل جدید نان تاثیر زیادی در قیمت ندارد

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به دستورالعمل فروش اینترنتی نان گفت: این طرح به افزایش یا کاهش قیمت منتهی نمی‌شود بلکه نظارت کامل در دستور کار قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، توسطی دبیرکل اتاق اصناف ایران در مورد دستورالعمل فروش اینترنتی نان اظهار داشت: این دستورالعمل در تداوم تصمیم گیری مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار است که در اواسط اسفند ماه گذشته تصویب شد تا سکوهای اینترنتی فروش نان ساماندهی شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به آنکه فروش اینترنتی نان مخاطب بیشتری پیدا کرده، این مصوبه برای ساماندهی و شفاف سازی قیمت نان از طریق کارگروه تنظیم بازار اعلام شد و عملیاتی شدن آن نیز اجباری است. هدف اصلی این مصوبه نیز شفاف سازی قیمت نان، جلوگیری از هدر رفت نان، جلب رضایتمندی مردم و نظارت بیشتر است.

 

توسطی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه و برای جلوگیری از قمیت گذاری سلیقه‌ای، سکوها موظف شده‌اند که شماره پایانه نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه، نرخ حجم کالا و لوازم جانبی را روی صورت حساب الکترونیک درج کنند و برای مصرف کننده ارسال نمایند.

 

وی افزود:پیشتر روی افزودنی‌ها که برای جلب رضایت مشتری ایجاد شده بود نظارتی وجود نداشت اما امروز سکوها و نانوایی باید قیمتهای مشخص شده را به کمیسیون نرخ گذاری اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف شهرستان اعلام کرده تا مورد تایید قرار گیرد و قیمتها در چارچوب مشخص به مصرف کننده عرضه شود.

 

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه پس از این مصوبه قیمت خرید اینترنتی نان کاهش چندانی نخواهد داشت یادآور شد: نرخ نان به مدت 4 سال است که افزایش پیدا نکرده است. افزایش قیمتها مربوط به هزینه حمل و افزودنی هاست که باید به هر طریقی احصاء شود و سکوها با شرایط مشخص شده نان را به فروش برسانند. اگر افزایشی نیز باید توافق بین خریدار و فروشنده است که به خدمات بیشتر مربوط می‌شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: پس از این مصوبه قیمتها کاهشی یا افزایشی نخواهند بود بلکه نظارت بر قیمتها هدف این مصوبه است. این طرح به صورت آزمایشی طی 3 ماه عملیاتی می‌شود تا آسیب شناسی صورت گیرد و نقاط قوت و ضعف آن احصاء شده و در 3 ماه بعد قطعیت خواهند یافت. این طرح به افزایش یا کاهش قیمت منتهی نمی‌شود بلکه نظارت کامل در دستور کار قرار دارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده