ریشی سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است-راهبرد معاصر

ریشی سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است

نخست وزیر انگلیس، سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره پیشنهاد ادعایی رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس در غزه را «خبر خوش» توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ ریشی سوناک روز شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با نادیده گرفتن تمایل رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ در غزه، ابراز امیدواری کرد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشنهاد ارائه شده را بپذیرد. وی ادعا کرد که وقفه پیشنهادی در جنگ می‌تواند زمینه را برای برقراری صلح پایدار و بادوام فراهم کند.

پیشتر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ادعا کرد: حماس باید این توافق را بپذیرد تا شاهد توقف درگیری ها، آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و بازگشت آنها به خانواده‌های خود و سیل کمک‌های بشردوستانه به غزه باشیم.

وی افزود: همانطور که مدت‌ها بحث کرده‌ایم اگر همه ما آماده برداشتن گام‌های درست باشیم، توقف در جنگ می‌تواند به صلحی دائمی تبدیل شود. بیایید از این لحظه استفاده کنیم و به این درگیری پایان دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه ادعا کرد، رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و در صورت حصول توافق بر سر این طرح جدید، آمریکا پایبندی تل‌آویو به مفاد این طرح را تضمین خواهد کرد.

جو بایدن از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند؛ پیشنهادی که شامل آزادی اسرای صهیونیست و بازسازی غزه است.

بر اساس این طرح ادعایی، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. بااین‌حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

این درحالیست که پس از گذشت بیش از ۷ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای حفظ حیات سیاسی خود، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

رژیم صهیونیستی کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

صهیونیست‌ها همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله‌ور شده و تاکنون دها فلسطینی را به شهادت رسانده است. ‎بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار