ریاض: اسرائیل باید از مانع تراشی در مسیر فعالیت نهاد‌های بین‌المللی در نوار غزه دست بردارد-راهبرد معاصر

ریاض: اسرائیل باید از مانع تراشی در مسیر فعالیت نهاد‌های بین‌المللی در نوار غزه دست بردارد

عربستان سعودی امروز (شنبه) تلاش رژیم صهیونیستی برای درج نام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در فهرست سازمان‌های «تروریستی» را محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما تلاش‌های اسرائیل برای مانع ناکام گذاشتن تلاش‌های آنروا از طریق تروریستی اعلام کردن آن را محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان همچنین تاکید کرد: اسرائیل باید از مانع تراشی در مسیر فعالیت نهاد‌های بین‌المللی در نوار غزه دست بردارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که هدف رژیم صهیونیستی از تلاش برای تروریستی اعلام کردن آنروا رفع مصونیت از کارکنان آن است؛ کارکنانی که در حال انجام وظایف خود برای کاهش درد و رنج فلسطینی‌ها در نوار غزه هستند.

وزارت خارجه عربستان در ادامه خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی شد.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اخیرا پیش‌نویس طرحی را در شور مقدماتی تصویب کرد که (آنروا) را یک سازمان تروریستی اعلام می‌کند.

این طرح که حزب «اسرائیل بیتنو» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی آن را به کنست ارائه کرد، مورد تائید ۴۲ عضو قرار گرفت و ۶ نفر دیگر نیز مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که آنروا در عملیات طوفان الاقصی هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) گروه‌های مقاومت فلسطین نقش داشته است، تا جایی که به دنبال این ادعا برخی کشور‌ها برای مقطعی تأمین مالی این نهاد سازمان ملل را قطع کردند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده