ایلات دوباره هدف قرار گرفت-راهبرد معاصر

ایلات دوباره هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز یکشنبه از حمله پهپادی مجدد خود به بندر ایلات اشغالی در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۶۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز یکشنبه اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در بندر «أم الرشراش» (ایلات اشغالی) هدف حمله پهپادی خود قرار داده است.

 

مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های گذشته بارها این بندر اشغالی را در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین هدف قرار داده و توقف حملات خود را منوط به توقف کامل جنگ علیه نوار غزه و لغو محاصره آن دانسته‌ است.

 

علاوه بر حملات مقاومت یمن، محاصره دریایی رژیم اسرائیل از سوی نیروهای مسلح یمن و بستن مسیرهای آبی منتهی به بنادر رژیم اشغالی، منجر شده است بندر ایلات  نیمه متروکه شود. مدیر بندر اشغالی ایلات هفته پیش درباره وضعیت این بندر گفت که در مرحله نخست، مجبوریم حدود 50 درصد کل کارکنان را اخراج کنیم.

 

حملات گاه و بی‌گاه مقاومت در عراق و یمن به این بندر باعث شده است که گردشگران داخلی و خارجی از این بندر و سواحل آن کوچ کنند که بنا به اذعان رسانه‌های اخیر اسرائیل، این مسئله ضربه محکمی به درآمدهای حاصل از گردشگری در این منطقه زده است.

 

جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه امروز وارد روز 240 شده است و طی این مدت، 36 هزار و 379 نفر شهید و  82 هزار و 407 نفر نیز زخمی شده‌اند و این علاوه بر هزاران مفقودی است که در زیر آوار خانه های خراب شده هستند.

 

طی این مدت، مناطق مختلف غزه شاهد ویرانی گسترده بوده و رژیم اسرائیل از چند هفته پیش حمله زمینی به بخش رفح را شروع کرد. در حالی که کشورهای زیادی با این تصمیم تل‌اویو به مخالفت برخاستند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده