جدول بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال-راهبرد معاصر

جدول بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال

جایگاه نهایی تیم‌ها در جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مشخص شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرونده لیگ برتر فوتبال در فصل بیست‌وسوم امشب (شنبه 12 خرداد) با برگزاری دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی بسته شد تا ماراتنی 298 روزه به پایان برسد.

استقلال که مدعی دوم قهرمانی بود و چشم به ورزشگاه آزادی داشت، از سد پیکان و امتیازات خود را به عدد 67 رساند. پرسپولیس اما امتیازات دیدار با مس رفسنجان را از دست نداد و با شکست شاگردان محرم نویدکیا، با 68 امتیاز به نهمین قهرمانی خود در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت.

سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز هر دو مقابل رقبای خود پیروز شدند و با 57 و 54 امتیاز، به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم ایستادند. به این ترتیب در صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی، طلایی‌پوشان در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان شرکت می‌کنند و تراکتور راهی لیگ قهرمانان آسیای 2 می‌شوند وگرنه قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان صعود می‌کند و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیای 2 حضور خواهد داشت.

در قعر جدول نیز نمایندگان استان خوزستان به برتری دست یافتند تا پیکان سقوط کند. استقلال خوزستان در خانه خود بر هوادار غلبه کرد و فولاد با شکست نساجی در قائمشهر جشن بقا گرفت. فولاد با 29 امتیاز، به رتبه سیزدهم صعود کرد و استقلال خوزستان با 28 امتیاز در رده چهاردهم جای گرفت. پیکان که با نتیجه 2 بر صفر مغلوب استقلال شد، با 27 امتیاز به جایگاه پانزدهم سقوط کرد و راهی لیگ یک شد.

 

نتایج دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر در زیر آمده است:

پیکان تهران صفر - استقلال 2
پرسپولیس یک - مس رفسنجان صفر
استقلال خوزستان 3 - هوادار تهران یک
نساجی مازندران صفر - فولاد خوزستان یک
ملوان بندر انزلی یک - آلومینیوم اراک یک
صنعت نفت آبادان صفر - تراکتور تبریز 3
گل‌گهر سیرجان یک - ذوب‌آهن اصفهان 2
سپاهان اصفهان 4 - شمس آذر قزوین یک

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال در پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال خوزستان , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال فولاد خوزستان , تیم فوتبال پیکان تهران , تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ,

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده