آزادی ۳ ایرانی از زندان‌های قطر + جزئیات-راهبرد معاصر

آزادی ۳ ایرانی از زندان‌های قطر + جزئیات

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: ۳ شهروند ایرانی که به دلیل ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی قطر بازداشت و زندانی شده بودند، آزاد شده و به کشور بازگشتند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۶۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از آزادی و انتقال ۳ ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به کشور خبر داد.

جلالیان، اظهار کرد: با همکاری مستمر وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه و پیگیری سفارت ایران در دوحه، ۳ نفر از هم‌وطنانمان ضمن برخورداری از عفو، از زندان آزاد و از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز به کشورمان منتقل شدند.

به گفته وی، این ۳ نفر به دلیل ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی قطر از سوی گارد ساحلی آن کشور بازداشت و در زندان به‌سر می‎‌بردند.

رئیس کمیته انتقال محکومان با اشاره به فعالیت هموطنان استان‌های جنوبی کشور در پهنه‌های آبی و حرفه صیادی، اظهار کرد: به شهروندان ایرانی حاشیه خلیج فارس توصیه می‌کنیم که دقت لازم در سفر‌های دریایی را به‌کار ببندند تا ضمن رعایت حق حاکمیت کشور‌های همسایه، از ورود غیرمجاز به حریم این کشور‌ها خودداری کنند. توصیه می‌شود از پذیرش کالای افراد ناشناس تحت عنوان امانت بدون هماهنگی با مأموران خودداری شود، چراکه تعدادی از ملوانان کشورمان به دلیل فریب سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر، از سوی پلیس بازداشت و به مجازات حبس طویل‌المدت محکوم شده‌اند. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده