دیدار علی باقری با سید حسن نصر‌الله-راهبرد معاصر

دیدار علی باقری با سید حسن نصر‌الله

سرپرست وزارت امور خارجه ایران شب گذشته با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه رایزنی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 04
کد خبر: ۲۴۳۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در سفر روز گذشته خود به لبنان با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش المنار در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه به ویژه در دو جبهه غزه و لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این دیدار سید حسن نصرالله ضمن ابراز تسلیت مجدد به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه وی ، از رهبری ، دولت و ملت ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت و مواضع قاطع و محکم آن با وجود همه تحریم‌ها و تهدید‌ها، تقدیر و تشکر کرد.

 

باقری روز گذشته در نخستین سفر منطقه خود وارد بیروت شد و با نخست وزیر، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و مقامات گروه‌های مقاومت دیدار و رایزنی کرد.

 

باقری روز گذشته در نشست مشترک با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان گفت: هدف اصلی من از این سفر ابراز تشکر از مردم عزیز لبنان و دولت و بقیه دستگاه‌ها و مراجع این کشور است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران با دولت و ملت ایران همدردی کردند و با پیام خودشان و حضورشان در مراسم برای ملت ایران، تسلی بخشی را فراهم کردند.

 

وی گفت:ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مسئولان لبنان را در دستورکار داشته‌ایم. ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.

 

باقری افزود: روابط متین و مستحکم دو کشور شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار