انتقاد سندرز از جانسون به دلیل دعوت نتانیاهو به کنگره-راهبرد معاصر

انتقاد سندرز از جانسون به دلیل دعوت نتانیاهو به کنگره

برنی سندرز از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره انتقاد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت بار دیگر ضمن انتقاد از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: کودکان فلسطینی در غزه به دلیل سیاست‌های نخست‌وزیر اسرائیل گرسنگی می‌کشند، اما از سوی مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از او برای سخنرانی در کنگره دعوت کرده است.

 

سندرز در صحن مجلس سنا گفت: «من به رئیس جانسون می‌گویم که وقتی در شام جمع‌آوری کمک مالی با دوستان میلیاردر خود شرکت می‌کنید و استیک‌های خوب و خرچنگ‌هایتان و دیگر غذا‌های فوق‌العاده‌تان را می‌خورید، لطفاً این تصاویر از غزه را به خاطر بسپارید.» او سپس تصاویر بزرگی از کودکان گرسنه فلسطینی را به نمایش گذاشت.

 

سندرز گفت: «این کودکان و هزاران نفر دیگر نتیجه مستقیم سیاست‌های نتانیاهو هستند» و تکرار کرد که در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل شرکت نخواهد کرد.

 

پیشتر، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی مبنی بر سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا در ۱۳ ژوئن، در بحبوحه فشار‌های فزاینده برای موافقت با آتش‌بس با حماس را تکذیب کرد.

 

دفتر نتانیاهو به رسانه‌های اسرائیلی گفته است که تاریخ سخنرانی او در کنگره «نهایی نشده است»، اما این تاریخ در ۱۳ ژوئن نخواهد بود، زیرا با تعطیلات یهودیان تداخل دارد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار