خروج ۲۵۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام-راهبرد معاصر

خروج ۲۵۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۶ خرداد ۸۰ درصد بازار به‌عبارتی ۶۱۳ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۶ خرداد شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در ارتقاع ۲ میلیون و ۸۱ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۲ هزار واحدی در سطح ۶۷۹ هزار و ۱۳۴ واحدی ایستاد تا امروز هم شاهد روز منفی دیگر برای بازار سهام باشیم.

 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده و ارزش معاملات حقیقی‌ها حدود ۲ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان رقم خورده است و در نهایت ۲۸۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

 

غفوری می‌گوید: امروز ۸۰ درصد بازار به‌عبارتی ۶۱۳ نماد در محدوده منفی و تنها ۲۰ درصد بازار در بازه مثبت بودند تعداد خریداران حقیقی هم امروز ۶۷ هزار کد بودند. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی به صندوق‌های سهامی اختصاص یافت. در نهایت باید اشاره کرد بازار سرمایه در رهاشدگی‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد و دامنه نوسان محدود و عدم حمایت بازار سرمایه عاملی برای ایحاد موج ناامیدی در بازار شده است/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده