پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده

قیمت خودرو امروز جمعه 18 خرداد 1403 با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو تغییری ندارد. روند بازار به دلیل تعطیلات هفته اخیر، نوسان چندانی نداشته است؛ اما آیا رشد بازار پس از اتمام تعطیلات آغاز می‌شود؟
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۲۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت خودرو امروز جمعه 18 خرداد 1403 با تعطیلی بازار، هیچ‌گونه نوسانی ندارد. با توجه به تعطیلی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته، بازار خودرو چندان نوسانی و پرمعامله نبود؛ البته سایه رکود چند ماهی است که بر سر بازار خودرو سنگینی می‌کند و می‌توان گفت این رکود توانسته خودرو را از فهرست کالاهای سرمایه‌ای خارج کند.

اما با توجه به رشد جزئی که هفته پیش در قیمت خودروها مشاهده شد، همچنین افزایش قیمت محدود برخی محصولات در روز چهارشنبه این هفته، آیا با اتمام تعطیلات از فردا قرار است رشد دوباره بازار آغاز شود؟ با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از صبح امروز هیچ تغییری پیدا نکرده است.

 

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که طی هفته گذشته سه میلیون تومان گران‌تر شده بود، این هفته نیز دو میلیون تومان دیگر افزایش قیمت پیدا کرد و سرانجام به نرخ 419 میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا و یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که طی دو هفته گذشته تنها افت قیمت دو میلیون تومانی را ثبت کرده بود و این هفته با سه میلیون تومان رشد قیمت با نرخ 718 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده/ خودروهای وارداتی روی دست خریداران ماند
پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که هفته پیش پنج میلیون تومان گران‌تر شده بود، از ابتدای هفته جاری هفت میلیون تومان دیگر افزایش قیمت داشت و به نرخ 745 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی دیگر از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از ابتدای هفته پیش هشت میلیون تومان رشد قیمت داشت، این هفته چهار میلیون تومان ارزان شد و با 835 میلیون تومان معامله می‌شود.

 

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ 820 میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که از ابتدای این هفته تغییر قیمتی پیدا نکرد و با همان نرخ 959 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور نیز در هفته اخیر هیچ نوسانی نداشت و با یک میلیارد و 640 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که این محصول مونتاژی هم با 10 میلیون تومان کاهش قیمتی که پیدا کرد به نرخ یک میلیارد و 840 میلیون تومان رسید.

 
عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: همان‌طور که پیش بینی می‌شد، با توجه به تعطیلات روزهای میانی هفته جاری، تغییر چندانی در قیمت خودروها صورت نگرفت. با توجه به شرایطی که در بازار خودرو مشاهده می‌شود، اخیراً خودروهایی همچون جی.ای.سی امپو تحویل خریداران خودروهای وارداتی شده که با قیمت‌های سه میلیارد و 300 میلیون تومانی از بازار خودرو سر درآوردند. اما مالکان این خودروها قطعاً مجبور به تعدیل قیمت خواهند شد، زیرا اقبال به خودروهای وارداتی بسیار پایین است که دلیل آن، حباب قیمتی بالا و ارزش پایین این خودروهای وارداتی است.

او ادامه داد: اخیراً شایعاتی مبنی‌ بر گرانی بنزین در آینده نزدیک به گوش می‌رسد که مردم را به همین دلیل برای خرید خودروهای برقی تشویق می‌کنند؛ اما نباید به این شایعات توجه داشت و به نظر می‌رسد که خرید خودرو برقی نیز در حال حاضر توجیه منطقی نداشته باشد. زیرا ایران نه‌تنها زیرساختی برای خودروهای برقی ندارد بلکه مشکلاتی در حوزه تامین برق صنایع و خانگی نیز دارد که این موضوع هم از بی‌تدبیری‌های وزیر فعلی است.

جعفری در پایان گفت: مردم نباید گول تبلیغات برخی از دلالان برای خرید خودرو برقی را بخورند، چون این افراد تنها به فکر جیب خود هستند. حتی با وجود نرخ‌های تعرفه فعلی که قیمت خودروهای برقی را بسیار معقول کرده است، باز هم خرید این محصولات توصیه نمی‌شود. بازار خودرو در هفته آینده نیز همانند هفته‌های گذشته در رکود خواهد بود و حتی اگر نرخ ارز هم نوسان داشته باشد، به نظر نمی‌رسد بازار خودرو تغییر چندانی پیدا کند./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده