استقبال دیده‌بان حقوق بشر از افزودن رژیم صهیونیستی به لیست سیاه سازمان ملل-راهبرد معاصر

استقبال دیده‌بان حقوق بشر از افزودن رژیم صهیونیستی به لیست سیاه سازمان ملل

مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر از اعلام تصمیم گوترش برای افزون نام اسرائیل به فهرست حکومت‌های کودک‌کش استقبال کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، لوئی شاربونو، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید اگر تصمیم افزودن رژیم صهیونیستی به فهرست حکومت‌هایی که کودکان را به قتل می‌رسانند، واقعی باشد، چنین تصمیمی از سوی گوترش «کاملا موجه» است. 

 

به گزارش الجزیره، رسانه‌ها از قصد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای افزودن نام رژیم صهیونیستی به فهرست سیاه سازمان ملل در خصوص کودکان خبر داده‌اند. گفته شده گزارش سالانه «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» دبیر کل سازمان ملل قرار است ۱۱ روز دیگر منتشر شود و رژیم صهیونیستی علی‌رغم تلاش‌های بسیار موفق نشده نظر گوترش را در خصوص افزودن نام آن به لیست سیاه تغییردهد. 

 

شایان ذکر است که حکومت‌ها یا گروه‌های تروریستی که در جنگ‌ها به کودکان آسیب زده و آنان را به قتل می‌رسانند، در این فهرست قرار می‌گیرند.

 

اگنس کالامار، رئیس عفو بین‌الملل نیز از این تصمیم استقبال کرده و می‌گوید گروه‌های حقوق بشری مدت‌هاست که نقض حقوق کودکان از سوی اسرائیل را مستند کرده‌اند. او همچنین از اقدام دیربهنگام سازمان ملل انتقاد کرد و گفت نباید ۱۵ هزار کودک فلسطینی به شهادت می‌رسید تا نام اسرائیل در این فهرست قرار گیرد. 

 

رژیم صهیونیستی در هشت ماه جنگ علیه غزه، بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و محاصره شدیدی را علیه این منطقه اعمال کرده که بیش از همه کودکان را در معرض کمبود آب، دارو و مواد غذایی قرار داده است. گفته می‌شود از هر ۳ کودک زیر دو سال در غزه، یک نفر سوء تغذیه حاد دارد. افزون بر این، حدود یک میلیون کودک از خانه‌های خود رانده شده‌اند و در پناهگاه‌های نامناسب ساکن شده‌اند که حتی این پناهگاه‌ها نیز از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی در امان نیست./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده