دلیل تصمیم گانتز برای استعفا از کابینه جنگ چیست؟-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی
حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» پاسخ داد:

دلیل تصمیم گانتز برای استعفا از کابینه جنگ چیست؟

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه گسترش شکاف میان کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فاصله گرفتن تأثیرگذاران بر جنگ غزه از وی کار را برایش سخت می‌کند، گفت: تهدید عضو کابینه جنگ به خروج از کابینه موقت و هشدارهای وی در ماه‌های گذشته واقعیت عینی صحنه جنگ و شکست صهیونیست‌ها را به تصویر کشیده است.
حسن هانی زاده؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۹۴

دلیل استعفای گانتز از کابینه جنگ نتانیاهو چیست؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ وب سایت خبری آکسیوس آمریکا نوشت، بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام خواهد کرد. گفته می شود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممکن است در صورت استعفای گانتز، انحلال کابینه جنگ را اعلام کند.

بنی گانتز رابطه تنگاتنگی  با حزب دموکرات آمریکا دارد و به نظر می آید پیشنهاد استعفا می تواند از آن ناحیه باشد


حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره احتمال استعفای بنی گانتز از کابینه نتانیاهو و دلایل این تصمیم با توجه به دورنمای آینده جنگ غزه به «راهبرد معاصر» گفت: پس از گذشت بیش از هشت ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و شکست‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در تقابل با محور مقاومت و مردم فلسطین و حماس، سیاستمداران، فرماندهان رژیم صهیونیستی و کارشناسان نظامی و حوزه سیاست خارجی بین الملل متوجه شده اند، این رژیم نمی تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

 


وی با بیان بروز اختلافات و شکاف‌های زیاد میان سران رژیم صهیونیستی به ویژه اعضای کابینه جنگ، افزود: گسترش شکاف میان کابینه نتانیاهو و فاصله گرفتن تأثیرگذاران بر جنگ غزه از نتانیاهو، بی شک کار را برای وی سخت می کند. احتمال استعفای بنی گانتز و هشدارهایی که وی در ماه های گذشته در زمینه روند جنگ به نتانیاهو داده بود، واقعیت عینی صحنه جنگ و شکست رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: کابینه رژیم صهیونیستی واقف اند جهان امروز علیه آنها موضع گیری می کنند و زیر فشار افکار عمومی قرار گرفته اند. موضع‌گیری آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، حکم تعقیب قضایی نتانیاهو از سوی دادگاه بین المللی لاهه و تأکید بسیاری از کشورهای جهان بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی نشان می دهد جامعه جهانی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو برخاسته است.


هانی زاده گفت: بنی گانتز رابطه تنگاتنگی  با حزب دموکرات آمریکا دارد و به نظر می آید پیشنهاد استعفا می تواند از آن ناحیه باشد، ضمن اینکه فضای مه آلود کابینه نتانیاهو حاکی از آن است در آینده ای نه چندان دور سایر وزیران صهیونیست تمایل خود را برای خروج از کابینه نتانیاهو اعلام خواهند کرد.


وی معتقد است: خروج این مجموعه از کابینه موقت نتانیاهو موجب سقوط آن می شود، لذا شرایط بسیار ناپایداری در رژیم صهیونیستی به وجود آمده است، به گونه ای که پیش بینی می شود رژیم صهیونیستی در آینده ای نه چندان دور وارد چرخه فروپاشی خواهد شد. تظاهرات گسترده در داخل اراضی اشغالی و نقاط مختلف دنیا نشان می دهد رژیم صهیونیستی منفورترین رژیم جهان است و با وجود تقلاهای برخی دولت های غربی، افکار عمومی جهان از مردم غزه حمایت می کنند.


کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: حمایت مردم نقاط مختلف جهان، به ویژه کشورهای غربی از مردم غزه، رژیم صهیونیستی را وارد مرحله جدیدی از بحران کرده است. بحران از بین رفتن مشروعیت رژیم کودک کش در افکار عمومی جهان به بحران های سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی افزوده شده است، لذا به نظر می‌آید رژیم صهیونیستی در باتلاقی گرفتار شده که خروج از آن بسیار دشوار است.


هانی زاده با تأکید بر اینکه فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی کلید خورده است، گفت: استعفای اعضای کابینه جنگ از اطراف نتانیاهو نشان دهنده فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی است. خواسته یا ناخواسته، جنگ غزه رژیم صهیونیستی را با سلسله چالش ها و حوادث داخلی و بین المللی مواجه کرد که خوشایند سران صهیونیست و دولت های غربی نیست.

حمایت مردم نقاط مختلف جهان، به ویژه کشورهای غربی از مردم غزه، رژیم صهیونیستی را وارد مرحله جدیدی از بحران کرده است


وی افزود: شاهد آمادگی صدها هزار نفر از صهیونیست‌ها برای خروج از اراضی اشغالی و مهاجرت به سمت کشورهای آمریکایی و اروپایی هستیم؛ موضوعی که آمریکا و اروپا را به بدترین شکل ممکن به لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی دچار چالش جدی می کند.

 


هانی زاده عنوان کرد: برآوردها نشان می دهد، جنگ غزه تاکنون ۶۰ میلیارد دلار هزینه بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. افزایش هزینه های جنگ و ناکارآمدی و فساد اقتصادی که درون رژیم صهیونیستی نهادینه شده، شرایط را برای رژیم صهیونیستی بحرانی کرده است، به طوری که گمانه زنی تحلیلگران عرصه بین الملل مؤید این واقعیت است، صهیونیست ها در درازمدت قادر به خروج از بحران نخواهند بود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده