اگر نگران سلامت پوست خود هستید صورت خود را لمس نکنید-راهبرد معاصر

اگر نگران سلامت پوست خود هستید صورت خود را لمس نکنید

اگر نگران سلامت پوست خود هستید، بهترین کار این است که اصلاً صورت خود را لمس نکنید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ لمس ساده صورت باعث ایجاد آکنه نمی‌شود، اما نباید با دست آلوده پوست صورت خود را لمس کنید.

آکنه توسط عوامل متعددی ایجاد می‌شود. انگشتان شما یکی از آنها نیستند. دلیل اینکه شما آکنه دارید این نیست که هفته گذشته انگشتان خود را روی گونه خود کشیده اید و حتی به این دلیل نیست که دوست دارید چانه خود را روی دستتان بگذارید.

مقصران واقعی آکنه موارد زیر هستند:

غدد چربی بیش از حد فعال
از بین رفتن غیر طبیعی سلول‌های پوست
برخی از باکتری‌ها (به ویژه پروپیونی باکتریوم آکنه)
تاثیرات هورمونی
لمس کردن یا لمس نکردن پوست روی این علل تاثیر چندانی نخواهد داشت.

تخلیه جوش‌ها هرگز ایده خوبی نیست
البته، این همه بستگی به نوع لمس پوست ما دارد؛ کار‌هایی وجود دارد که با انجامش می‌توانید آکنه را بدتر کنید.

کندن پوست، فشردن لکه‌ها و خاراندن پوسته‌ها و ترکاندن جوش‌ها قطعاً آکنه را بدتر می‌کند. وقتی جوش می‌زنید یا دلمه‌های لک و آکنه را می‌چینید، التهاب بیشتری ایجاد می‌کنید و به پوست خود آسیب شدیدتری می‌رسانید؛ بنابراین اصلا آکنه و جوش پوستتان را دستکاری نکنید.

لمس صورت لزوما مفید نیست
این بدان معنا نیست که شما اکنون آزاد هستید که شروع به لمس و مالیدن پوست خود کنید. دستان شما همیشه تمیز نیستند، بنابراین ممکن است به هر حال دوست نداشته باشید صورت خود را با آن حجم از باکتری و آلودگی لمس کنید.

همچنین شستن دست‌ها قبل از دست زدن به صورت، ایده خوبی است، حتی اگر برای کاهش آکنه نباشد. دست‌ها می‌توانند میکروب‌ها را در خود جای دهند. همچنین دست زدن به دهان، بینی یا چشم‌ها با دست‌های کثیف می‌تواند باعث انتشار مواردی مانند ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا شود؛ و گاهی اوقات لوسیون‌ها یا کرم‌های روی دست‌ها می‌توانند پوست صورت شما را تحریک کنند و منجر به جوش یا واکنش آلرژیک شوند.

برای سلامت پوست چکار کنیم؟
اگر نگران سلامت پوست خود هستید، بهترین کار این است که اصلاً صورت خود را لمس نکنید. وقتی جوشی را احساس می‌کنید، مقابله با میل به ترکاندن جوش سخت است، اینطور نیست؟ در این مورد، با لمس نکردن صورت خود در وهله اول، بسیار ساده‌تر است که به طور کلی از وسوسه جلوگیری کنید.

دلایل دیگر بروز آکنه
چیز‌های دیگری که صورت شما را لمس می‌کنند می‌توانند باعث بروز آسیب پوستی و بروز آکنه شوند.

اگرچه لمس صورت با دست‌ها محرک بزرگی برای ایجاد آکنه نیست، اما برخی از مواردی که صورت شما را لمس می‌کنند می‌توانند آکنه را بدتر کنند؛ مانند عرق گیر، کلاه، کلاه ایمنی فوتبال و غیره. در این موارد، اصطکاک است که باعث ایجاد جوش می‌شود.

بنابراین، بهتر ایت به طور مداوم از این وسایل استفاده نکنید چرا که باعث بروز واکنش آلرژیک و ظاهر شدن آکنه می‌شود.

برای برخی افراد، محرک‌های موجود در لوازم آرایشی، اسپری مو یا سایر محصولات نیز می‌تواند باعث التهاب و لک شوند.

برای درمان آکنه چکار کنیم؟
لمس نکردن صورت شما آکنه را از بین نمی‌برد، اما یک محصول درمانی خوب این کار را انجام می‌دهد! اگر آکنه شما خیلی شدید است و آزار دهنده شده است به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا محصول پوستی مناسب شما را تجویز کند.

حتی اگر از این نقطه به بعد هرگز و هرگز صورت خود را لمس نکنید، ممکن است همچنان آکنه داشته باشید. از آنجایی که آکنه تنها با لمس صورت شما ایجاد نمی‌شود، آکنه را نمی‌توان با لمس نکردن صورت خود "درمان" کرد.

اگر می‌خواهید بهبودی واقعی در پوست خود مشاهده کنید، باید از یک روتین درمانی آکنه استفاده کنید؛ که ممکن است شامل استفاده از محصولات بدون نسخه باشد و ممکن است به معنای دارو‌های تجویزی نیز باشد.

یک روال روزانه خوب مراقبت از پوست با استفاده از یک داروی آکنه اثبات شده می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. برچسب‌ها/پد‌های آکنه هیدروکلوئیدی می‌توانند برای بهبود کیست‌های آکنه و جلوگیری از ترکاندن آکنه‌ها مفید باشند.

درمان مداوم و کمی زمان به احتمال زیاد این جوش‌ها را از بین می‌برد و دور نگه داشتن دست‌ها از صورت نیز ایده خوبی است. / سلامت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده