روسیه حکم بازداشت این زن اوکراینی را صادر کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

روسیه حکم بازداشت این زن اوکراینی را صادر کرد

طبق پایگاه داده وزارت کشور روسیه، نخست‌وزیر پیشین اوکراین یولیا تیموشنکو هم‌اکنون در لیست افراد تحت تعقیب در روسیه قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ بولتن وزارت کشور روسیه در خصوص سیاستمدار ۶۳ ساله اوکراینی که هم‌اکنون هدایت حزب اپوزیسیون «میهن» را برعهده دارد و سه بار در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین شرکت کرده است، روز گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

طبق این اطلاعات، تیموشنکو، «بر اساس ماده‌ای از قانون کیفری، تحت تعقیب قرار گرفته است»، اما هیچ جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

تیموشنکو در سال ۲۰۰۵، پس از هدایت یکسری اعتراضات معروف به «انقلاب نارنجی» در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۴ اوکراین، برای چندین ماه بعنوان نخست‌وزیر اوکراین فعالیت داشت.

در پی انقلاب نارنجی اوکراین در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین، در نهایت ویکتور یوشچنکو نامزد غرب‌گرا و مورد حمایت ناتو بعنوان رئیس‌جمهور اوکراین برگزیده شد.

تیموشنکو بار دیگر در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بعنوان نخست‌وزیر اوکراین روی کار آمد و در آن زمان برای جرایمی، چون فساد و سوء استفاده از قدرت متهم شده بود.

روسیه تعداد زیادی از مقامات اوکراینی را در لیست تحت تعقیب قرار داده و تأکید کرده است که اجازه نخواهد داد جنایات جنگی کی‌یف، از جمله حملات آنها به غیرنظامیان بدون مجازات بماند.

در ماه می، وزارت کشور روسیه، زلنسکی و رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پیوتر پروشنکو را در لیست افراد تحت تعقیب قرار داده بود که البته بولتن‌های مربوط به آنها از پایگاه‌های داده در دسترس عموم حذف شد. /فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده