گوترش: جنگ غزه خونین‌ترین منازعه برای کارکنان سازمان ملل بوده است-راهبرد معاصر

گوترش: جنگ غزه خونین‌ترین منازعه برای کارکنان سازمان ملل بوده است

دبیر کل سازمان ملل از کشته شدن ۱۳۵ تن از کارکنان این نهاد در غزه تنها در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۴۳۹

به گزارش راهبرد معاصر،  آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از شمار بالای تلفات انسانی جنگ غزه انتقاد کرد.

 

بر این اساس، گوترش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: از زمان برگزاری مراسم یادبود کارکنان کشته شده سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ فلسطینیان زیادی جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای تلفات انسانی جنگ غزه، خاطر نشان کرد: از ۱۸۸ کارمند سازمان ملل که در سال میلادی گذشته جان خود را در حین انجام مأموریت از دست دادند، ۱۳۵ تن از آنها مربوط به کارکنان آن روا بود که در غزه به دست نظامیان صهیونیست کشته شدند که با فاصله بیشترین شمار نیروهای سازمان ملل است که در یک منازعه جان خود را از دست می‌دهند.

 

در ادامه پیام گوترش آمده است: از زمان برگزاری مراسم یادبود برای کارکنان جان باخته سازمان ملل در روز پنجشنبه تا به امروز شاهد جان باختن شماری بیشتری از غیرنظامیان طی عملیات ارتش اسرائیل بوده‌ایم. این موضوع قابل قبول نیست و این وحشت باید متوقف شود.

 

پیش از این دبیر کل سازمان ملل با قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه به دلیل کشتار کودکان، خشم تل آویو را برانگیخته بود. تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی طی توحش رژیم صهیونیستی در غزه از هفتم اکتبر جان خود را از دست داده‌اند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده